Iranian Agriculture News Agency

در سفر رئیس جمهوری به استان قزوین؛

116 طرح عمرانی، تولیدی کشاورزی در استان قزوین افتتاح می‌شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: برای اجرای این طرح ها که شامل 70 طرح آب و خاک، 29 طرح دام و طیور، دو طرح تعاون روستایی، هشت طرح منابع طبیعی و آبخیزداری، چهار طرح باغبانی و سه طرح آبزی پروری است، افزون بر دو هزار و 207 میلیارد و 18 میلیون ریال هزینه شده است.

116 طرح عمرانی، تولیدی کشاورزی در استان قزوین افتتاح می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: همززمان با سی و یکمین سفر استانی هیات دولت به استان قزوین 116 طرح عمرانی و تولیدی کشاورزی دراین استان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید .

به گزارش ایانا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین، نیازعلی ابراهیمی پاک با بیان این مطلب افزود: برای اجرای این طرح ها که شامل 70 طرح آب و خاک، 29 طرح دام و طیور، دو طرح تعاون روستایی، هشت طرح منابع طبیعی و آبخیزداری، چهار طرح باغبانی و سه طرح آبزی پروری است، افزون بر دو هزار و 207 میلیارد و 18 میلیون ریال هزینه شده است .

وی اظهار داشت: با بهره برداری ازطرح های یادشده ضمن بهره مندی 27 خانوار روستایی از خدمات زیربنایی ، زمینه اشتغال یک هزارو 76 نفر بطور مستقیم و یک هزار و 126 نفر به طور غیر مستیقم در استان فراهم شده است .

ابراهیمی پاک تأکید کرد: از مجموع طرح های قابل افتتاح در سفر کاروان تدبیر و امید به استان قزوین 10 طرح عمرانی و تولیدی کشاورزی به عنوان طرح های شاخص این بخش که به صورت مستیقم باحضور مسئولان در سفر رییس جمهور افتتاح و به بهره برداری می رسد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: این طرح ها شامل افتتاح یک هزار و 500 هکتار سیستم آبیاری نوین در مزارع و باغات استان که به صورت آبیاری موضعی و بارانی است، با اعتباری معادل 144 میلیارد ریال و اشتغالزایی 260 نفر به صورت دائم، صرفه جویی هشت میلیون و 400 هزار متر مترمکعبی آب و همچنین افزایش 30 درصدی راندمان تولید محصول را به همراه خواهد داشت .

ابراهیمی پاک در ادامه گفت: همچنین طرح گلخانه سبزی و صیفی پور هاشم در شهرستان آبیک در مساحت 13 هزار متر مربع و سرمایه گذاری 14 میلیارد و 500 میلیون ریال با تولید سالانه 425 تن سبزی و صیفی و طرح کشت و صنعت جلگه صدف (پرورش قارچ) با اعتباری معادل 100میلیارد ریال و تولید سالانه 600 تن قارچ خوراکی ازجمله طرح های قابل افتتاح است .

وی اظهار داشت: طرح شاخص دیگری که در این سفر افتتاح و به بهره برداری می رسد، طرح شرکت کشت و صنعت رادین دشت در شهرستان تاکستان با ظرفیت پروانه 3000 رأسی گاوشیری و هم اکنون ظرفیت 1000 راس و تولید 54 تن شیر خام به صورت روزانه تولید است که برای اجرای این طرح 480 میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته و زمینه 66 نفر به صو رت دائم ایجاد شده است .

به گفته وی همچنین طرح کارخانه خوراک دان طیور تعاونی تأمین نیاز مرغداران قزوین در زمینی به مساحت هشت هزار مترمربع با زیر بناء سه هزار متر مربع با اعتباری افزون بر 80 میلیارد ریال احداث شده است که با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال 35 نفر در منطقه فراهم خواهدشد که با این طرح قادر به تولید سالانه 50 هزار تن انواع خوراک دان طیور است .

ابراهیمی پاک در ادامه به طرح دامداری سه هزار رأسی کشت و صنعت هزار جلفا شهرستان آبیک اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح بیش از 40 میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته که باعث اشتغالزایی 25 نفر در منطقه شده و قادر به تولید 50تن شیر خام به صورت روزانه است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: طرح گاوداری دو هزار و 200 رأسی شرکت پیشگامان دامپروری دانا در شهرستان آبیک باسرمایه گذاری معادل 70میلیارد و اشتغالزایی 70 نفر و تولید روزانه 35 تن شیر خام از دیگر طرح های شاخص این بخش است .

وی طرح توسعه شرکت گوشت زیاران (کشتارگاه) در شهرستان آبیک با اعتباری معادل 40 میلیارد ریال و اشتغالزایی 500 نفر به صورت دائم با کشتار روزانه یک هزار و 500 رأس دام سبک و 350 رأس دام سنگین و دو طرح پرورش تک گونه ماهی گپور معمولی آبزی پروری با اعتباری معادل دو و نیم میلیارد ریال و اشتغالزایی هفت نفر با تولید 71 تن ماهی در سال را از دیگر طرح های این بخش برشمرد .

ابراهیمی پاک در ادامه اضافه کرد: همزمان با سفر دولت به استان قزوین عملیات اجرایی 185 هکتار گلخانه سبزی و صیفی در شهرستان های آبیک، بویئن زهرا، تاکستان و قزوین با ظرفیت سالانه 55 هزار تن تولید محصولات گلخانه ای و طرح انتقال آب در سطح دو هزار هکتار از اراضی شیبدار طارم سفلی را از جمله طرح هایی برشمرد که عملیات اجرایی آنها آغاز می شود .

وی ابراز امیدواری کرد: در سفر ریاست جمهور و کاروان تدبیر و امید و افتتاح و بهره بردای طرح های عمرانی، تولیدی و کشاورزی و تخصیص اعتبارات، رشد و شکوفایی بخش کشاورزی را به دنبال داشته باشد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید