Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج خبر داد:

برداشت 95 هزار تن انواع محصولات سر درختی از باغ‌ها و مزارع سنندج

سهم شهرستان سنندج در عرصه تولید سیب درختی 620 هکتار است که از این مقدار 550 هکتار بارور بوده و سالانه 11 هزار تن سیب باکیفیت تولید و برای مصرف داخل و حتی خارج از مرزهای کشور و کشورهای همجوار صادر می‌شود.

برداشت 95 هزار تن انواع محصولات سر درختی از باغ‌ها و مزارع سنندج

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج گفت: امسال بیش از 95 هزار تن انواع میوه و محصولات سر درختی از باغ‌ها و مزارع توت فرنگی شهرستان سنندج برداشت شده است.

به گزارش ایانا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، سپری ضمن اعلام این خبر افزود: امسال از 11 هزار هکتار باغات و مزارع توت فرنگی این شهرستان بالغ بر 95 هزار تن انواع میوه از جمله توت فرنگی، انواع هلو، شلیل، گردو، گیلاس، آلبالو، سیب، انگور و انواع میوه های هسته دار، دانه دار و خشکباری و بسیاری از میوه های دیگر برداشت شده است.

وی افزود: این میزان محصول در مقایسه با سنوات گذشته افزایش 15 تا 20 درصدی را نشان می دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج با اشاره به اهمیت مصرف میوه سالم و بهداشتی در سبد غذایی، کیفیت میوه تولیدی شهرستان سنندج را بسیار مرغوب اعلام کرد و یادآور شد: آب و هوای مساعد، استفاده از فن آوری های نوین در عرصه باغداری و از همه مهمتر تلاش کشاورزان زحمت کش در این عرصه دست در دست هم داده تا بتوانیم تولیدی باکیفیت را به جامعه تقدیم داریم.

سپری سهم شهرستان سنندج در عرصه تولید سیب درختی را 620 هکتار اعلام کرد و افزود: از این مقدار 550 هکتار بارور بوده و سالانه 11 هزار تن سیب با کیفیت تولید و برای مصرف داخل و حتی خارج از مرزهای کشور و کشورهای همجوار صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج، سطح زیر کشت انگور را نیز دو هزار و 220 هکتار اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: از این مقدار دو هزار و 153 هکتار بارور بوده و درسال 22 هزار و 200 تن از این محصول با کیفیت توسط باغداران زحمت کش این عرصه تولید و با کیفیت بسیار مناسب روانه بازار مصرف می شود.

سپری با بیان اینکه یکی از عوامل تأثیرگذار بر تولید با کیفیت را افزایش مناسب بارندگی سالجاری دانست و افزود: از عوامل اصلی این افزایش زحمات فراوان و بی دریغ همکاران دلسوز جهاد کشاورزی و راهنمایی آنان در بکارگیری روشهای بهینه تغذیه، آبیاری قطره ای و مبارزه صحیح با آفات و بیماری ها است.

وی در پایان گفت: توسعه باغات دیم و آبی در سطوح وسیع از اولویت های کاری در بخش باغبانی شهرستان است که با همت مسئولان و تلاش کارشناسان ذیربط و مشارکت مردم این امر تحقق خواهد یافت./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید