Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از مرکز اصلاح نژاد فیروزکوه:

واردات نژادهای با ویژگی چند قلوزایی و خارج از فصل/ توسعه دامداری‌های دانش‌بنیان دام سبک

وزیر جهادکشاورزی با مناسب دانستن واردات نژادهای با ویژگی چند قلوزایی و خارج از فصل، گفت: امیدوارم همان‌طور که صادرکننده مواد ژنتیکی دام سنگین در کشورهای منطقه هستیم، با توسعه دامداری‌های دانش‌بنیان دام سبک در توسعه مواد ژنتیکی دام سبک نیز به توان صادراتی برسیم.

واردات نژادهای با ویژگی چند قلوزایی و خارج از فصل/ توسعه دامداری‌های دانش‌بنیان دام سبک


به گزارش فارس، محمود حجتی ظهر امروز در بازدید از مرکز اصلاح نژاد دام سبک در شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: بهره‌ور کردن دام‌های سبک در راستای راهبرد افزایش بهره‌وری با هدف افزایش درآمد خانوارهای روستایی و دامدار، کاهش فشار بر مراتع و تقویت پوشش گیاهی از برنامه وزارت جهاد کشاورزی است .

وی با بیان اینکه واحدهای بسته و نیمه‌بسته دام سبک با نژاد‌های پربازده توسعه می‌یابد، افزود: واردات نژادهای با ویژگی چند قلوزایی و خارج از فصل، تولید شیر بیشتر با هدف دورگ‌گیری و اصلاح نژاد مناسب است .

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: امیدوارم همان‌طور که صادرکننده مواد ژنتیکی دام سنگین در کشورهای منطقه هستیم با توسعه دامداری‌های دانش‌بنیان دام سبک در توسعه مواد ژنتیکی دام سبک نیز به توان صادراتی برسیم .

حجتی خطاب به مدیران سازمان‌ها و معاونت‌های مرتبط تأکید کرد: پشتیبانی و حمایت‌های لازم از متقاضیان و سرمایه‌گذاران برای تسهیل و تسریع در توسعه زراعت گیاهان دارویی ضروری است .

وی اضافه کرد: امور باید به گونه‌ای تمهید شود که زنجیره تولید تا محصول نهایی به طور همزمان ایجاد و توسعه یابد .

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: با توجه به قابلیت منحصر‌به‌فرد کشور در اقلیم و تنوع گیاهان دارویی و مرتعی، ایران ظرفیت بسیار بالا و مغفولی برای ایجاد اشتغال مولد و پایدار دارد .

حجتی خاطرنشان کرد: تولید سالم و ارگانیک گیاهان دارویی با رویکرد صادراتی با توجه به تقاضای روزافزون این محصولات در مصارف غذایی و نوشیدنی، دارویی و بهداشتی درجهان، ضرورت دارد .

وی ادامه داد: زمینه بازدید سرمایه‌گذاران‌، کارشناسان و متقاضیان از این مزرعه الگویی و نمونه باید فراهم شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید