Iranian Agriculture News Agency

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان خبر داد:

تهیه 32 طرح کنترل و فرسایش آبی در سمنان / نیازمند اختصاص اعتبارات بیشتری هستیم

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: 32 طرح مختلف برای کنترل سیل و فرسایش آبی در استان سمنان تدوین شده است که سالانه تنها بخشی از آنها به علت کمبود اعتبار اجرایی می‌شود و در این حوزه، نیازمند اختصاص اعتبارات بیشتری هستیم.

تهیه 32 طرح کنترل و فرسایش آبی در سمنان / نیازمند اختصاص اعتبارات بیشتری هستیم

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان ، محمدهادی نوچه اظهار داشت: استان سمنان به‌شدت تحت تأثیر فرسایش آبی بوده و از 5.5 میلیون هکتار از حوزه‌های آبی استان سمنان، 2.1 میلیون هکتار از منابع بحرانی است.

وی تصریح کرد: این مناطق سیل‌خیز بوده و میزان فرسایش در آن‌ها بالاست.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه داد: عملیات مختلفی برای تعدیل آثار فرسایش و کنترل مناطق تحت تأثیر فرسایش آبی در این استان انجام می‌گیرد که نیاز به اعتبارات خاصی دارد و باید به آن اختصاص یابد.

نوچه بیان داشت: با توجه به شناخت خوبی که از حوزه‌های آبخیز و مناطق تحت تأثیر فرسایش آبی در استان سمنان وجود دارد و نیز حجم اعتبارات ابلاغی، عملیات آبخیزداری متناسب با شرایط در استان انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: عمده فعالیت‌های آبخیزداری وابسته به تخصیص اعتبارات دولتی بوده که در این حوزه نیز با تنگناهایی مواجه هستیم.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اضافه کرد: 32 طرح مختلف برای کنترل سیل و فرسایش آبی در استان سمنان تدوین شده است که سالانه تنها بخشی از آنها به علت کمبود اعتبار اجرایی می‌شود و در این حوزه، نیازمند اختصاص اعتبارات بیشتری هستیم.

نوچه بیان داشت: استان سمنان باید در حوزه اعتبارات آبخیزداری ویژه دیده شود تا بتوان طرح‌های پیش‌بینی‌شده را به‌خوبی اجرایی کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید