Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان خبر داد:

تولید 1150 تن عسل در استان کرمان در سال جاری

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان از تولید 1 هزار و 150 تن عسل در سال جاری در این استان خبر داد.

تولید 1150 تن عسل در استان کرمان در سال جاری


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان

کرمان، باقری گفت: درشمال استان کرمان تعداد کلنی های زنبور عسل حدود 120 هزار کلنی است که از این تعداد در سال جاری به رغم خشکسالی و سایر پدیده های ناگوار جوی پیش بینی می شود، بیش از 1 هزار و 150 تن عسل تولید شود که میزان تولید به ازاء هر کندو بیش از 9 کیلو گرم است.

وی یادآور شد: بیشترین تعداد کلنی زنبور در حدود 35 هزار کلنی مربوط به شهرستان رابر که به طبع بیشترین میزان تولید عسل بیش از 350 تن نیز مربوط به این شهرستان است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان با دارا بودن چهار فصل در یک زمان و بهار زود رس در اکثر مناطق یکی از استانهای دارای مزیت در تکثیر کلنی ها وتولید ملکه است، خاطر نشان ساخت: استان کرمان در این مورد رتبه 12 کشور را داراست که به طور نسبی با توجه به اقلیم استان رتبه خوبی است و از نظر کیفیت عسل، جزء استانهای برتر کشور محسوب می شود .

وی با تأکید بر اینکه بیش از 1 هزار و 100 نفر در استان به طور مستقیم به پرورش زنبور عسل مشغولند، گفت: طی چند سال گذشته با پی­گیر ی های مناسبی که توسط جهاد کشاورزی انجام شده اعتبارات خوبی از محل طرح توسعه و سایر کانالهای موجود به این بخش اختصاص یافته و تمام متقاضیان از این اعتبارات ارزان قیمت استفاده کرده اند و در حال حاضر نیز اعتبارات این بخش ازطریق صندوق حمایت از زنبور عسل کشور با اولویت تعاونیها جهت توسعه، سرمایه در گردش و در بحث اشتغال جدید نیز از محل اعتبارات صندوق مهر (مؤسسه کار آفرینی امید) و اقتصاد مقاومتی پرداخت می شود.

باقری در پایان عمده ترین مشکل زنبور داران را در حال حاضر وجود عسل های تقلبی ،خشکسالی و تغییرات محیطی(تخریب محیط زیست) و بروز بیماری های ناشناخته جدید و کمبود و گرانی دارو اعلام کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید