Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان خبر داد:

افزایش دوبرابری تولید چغندرقند در خوزستان/ عدم تخصیص یارانه بذر گندم و چغندرقند

در سال زراعی جدید سطح زیر کشت چغندرقند در استان خوزستان از پنج‌هزار و 400 به 11 هزار هکتار خواهد رسید.

افزایش دوبرابری تولید چغندرقند در خوزستان/ عدم تخصیص یارانه بذر گندم و چغندرقند

در سال زراعی جدید سطح زیر کشت چغندرقند در استان خوزستان از پنج‌هزار و 400 به 11 هزار هکتار خواهد رسید.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا از افزایش دوبرابری سطح کشت چغندرقند خبر داد و گفت: با قراردادهای منعقدشده با کارخانه‌های قند یاسوج، شهرکرد، همدان، بیستون، اسلام‌آباد و قزوین در سال زراعی جدید 11 هزار هکتار از اراضی استان خوزستان به زیر کشت چغندرقند می‌رود.

محمد قاسمی‌نژاد افزود: در سال گذشته سطح زیر کشت چغندرقند در خوزستان پنج‌هزار و 400 هکتار بود و امسال به 11 هزار هکتار خواهد رسید.

وی با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود تولید نیز همچون سطح زیر کشت از افزایش حدود دوبرابری برخوردار باشد، خاطرنشان کرد: در سال جاری 350 تا 360 هزار تن چغندرقند برداشت شد و پیش‌بینی می‌شود که میزان تولید در سال زراعی جدید افزایش یافته و تا افق 1404 به سه میلیون تن برسد.

قاسمی‌نژاد ادامه داد: مشکل آب وجود ندارد، زیرا قرار است چغندرقند به‌صورت پاییزه کشت شود و فقط یک آب نیاز است، مابقی نیز از بارندگی‌های پاییز تأمین می‌شود.

وی آغاز کشت چغندرقند در استان خوزستان را اواخر شهریورماه و اوایل مهرماه برشمرد و تصریح کرد: برداشت این محصول نیز در خردادماه سال آینده خواهد بود.


طلب 37 میلیارد تومانی مطالبات یارانه بذر گندم و چغندرقند

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان از عدم تخصیص یارانه بذر گندم و چغندرقند انتقاد کرد و یادآور شد: دولت بابت یارانه بذر گندم مبلغ 20 میلیارد تومان و بابت چغندرقند 17 میلیارد تومان بدهکار است که امیدواریم هرچه سریع‌تر تخصیص‌ها انجام شود.

قاسمی‌نژاد در پایان تأکید کرد: مطالبات گندمکاران به‌طور کامل تسویه شده و اراضی گندمکاری نیز برای کشت دوم آماده می‌شود./

M-950506-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید