Iranian Agriculture News Agency

با هدف حمایت از روند افزایش تولید گوشت قرمز؛

سازمان امور عشایر خواستار محدودیت واردات گوشت قرمز شد/ ذخیره‌سازی مناسب جو برای فصل پاییز

سازمان امور عشایر کشور با توجه به خریداری گوشت تولیدی عشایر با قیمت پایین، خواستار محدودیت واردات این محصول شد.

سازمان امور عشایر خواستار محدودیت واردات گوشت قرمز شد/ ذخیره‌سازی مناسب جو برای فصل پاییز


سازمان امور عشایر با توجه به خریداری گوشت تولیدی عشایر با قیمت پایین، خواستار محدودیت واردات این محصول شد.

قائم‌مقام سازمان امور عشایر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: پیشنهاد کاهش واردات گوشت قرمز برای متعادل کردن قیمت دام‌های عشایر، پس از رایزنی‌های میان سازمان امور عشایر و تشکل‌های مربوطه ارائه شده است.

میرولی صفرزاده با اشاره به اینکه قیمت هر کیلوگرم دام زنده طی ماه‌های اخیر از 9 به 11 هزار تومان افزایش یافته است، افزود: این در حالی است که قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز به‌صورت شقه‌ای 23 هزار تومان است و در سطح خرده‌فروشی‌ها با قیمت بیش از 30 هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی با اعلام اینکه با همکاری تشکل‌ها، مشکل عشایری که پس از کوچ از ییلاق به قشلاق با کم‌آبی و کمبود علوفه برای دام‌ها روبه‌رو خواهند شد، در حال رفع شدن است، خاطرنشان کرد: تشکل‌های عشایری در سال جاری مقدار مناسبی جو از طریق بورس کالا خریداری و برای فصل پاییز ذخیره کرده‌اند.

قائم‌مقام سازمان امور عشایر، نظام سنتی خرید و فروش محصولات مختلف عشایری را مشکل بزرگ تشکل‌های عشایری برشمرد و تصریح کرد: با وجود این مشکلات، تشکل‌های عشایر طی سال گذشته و حتی امسال در تأمین نهاده‌های مورد نیاز عشایر کشور موفق عمل کرده‌اند.

این پیشنهاد سازمان امور عشایر کشور در حالی ارائه می‌شود که کرمعلی قندالی، رئیس این سازمان نیز چندی پیش نوید داده بود تولید گوشت عشایر کشور از 180 هزار تن تولید سال گذشته، به 195 هزار تن در سال 95 افزایش خواهد یافت. بر این اساس، سازمان امور عشایر به‌عنوان متولی جامعه‌ای که عهده‌دار تولید 25 درصد گوشت قرمز و 28 درصد دام سبک کشور است، پیشنهاداتی نظیر محدودیت واردات با اعمال تعرفه یا خرید تضمینی توسط شرکت پشتیبانی امور دام را ارائه کرده است./

M-950504-05

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید