Iranian Agriculture News Agency

تجربه موفق در پرتغال/ 107 ساعت استفاده از انرژی های پاک و تجدید پذیر

کشور پرتغال در یک آزمایش موفق به مدت 4 روز استفاده از انرژی های فسیلی و هسته ای را تعطیل کرد و تمامی انرژی مورد نیاز کشور در این مدت از منابع پاک و تجدید پذیر طبیعت تامین شد.

تجربه موفق در پرتغال/ 107 ساعت استفاده از انرژی های پاک و تجدید پذیر
کشور پرتغال در یک آزمایش موفق به مدت 4 روز استفاده از انرژی های فسیلی و هسته ای را تعطیل کرد و تمامی انرژی مورد نیاز کشور در این مدت از منابع پاک و تجدید پذیر طبیعت تامین شد.
کشور پرتغال برای نخستین بار در جهان موفق شد برای مدت 4 روز انرژی های فسیلی و هسته ای را کنار گذاشته و تمام مصارف انرژی خود را از طریق انرژی های پاک و تجدید پذیر طبیعت تامین کند.

به گزارش سی ان ان ترک از ساعت 6:45 دقیقه صبح روز 7 می (به وقت محلی) تا ساعت 17:45 11 می، کشور پرتغال با تعطیل کردن استفاده از انرژی های فسیلی و هسته ای ، با موفقیت، تمام انرژی مصرفی خود را از نیروگاه های آبی و بادی و خورشیدی تامین کرد.

این اقدام آزمایشی به منظور بررسی امکان استفاده از انرژی های پایدار طبیعت انجام شد.

تجربه موفق در پرتغال / 107 ساعت استفاده از انرژی های پاک و تجدید پذیر

تنها طی مدت 107 ساعت ، از کشور پرتغال دود اگزوز وسایل نقلیه موتوری به عنوان گازهای گلخانه ای به اتمسفر زمین فرستاده شد.

پس از این تجربه موفق در پرتغال، کشور آلمان نیز در روز 15 می آزمایشی مشابه انجام داد و تمام مصرف برق یک روز در کشور از منابع تجدید پذیر و پاک طبیعت تامین شد.

کشور پرتغال در طی 4 روز انرژی مورد نیاز خود را از طریق پنل های خورشیدی، توربین های بادی، نیروگاه های برق آبی و ایستگاه های تامین انرژی از موج دریا تامین کرده است.

موفقیت پرتغال در کاهش وابستگی به انرژی فسیلی در حالی است که این کشور تنها 3 سال پیش نزدیک به نیمی از انرژی مورد نیاز و مصرفی خود را از سوخت های فسیلی و یک سوم آن را از انرژی هسته ای تامین می کرد.

کشورهای اروپایی در سال های گذشته پیشرفت های چشمگیری در زمینه کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی داشته اند و در این راه سرمایه گذاری های کلانی روی انرژی های پاک و تجدید پذیر طبیعت داشته اند.

در این راستا کشورهایی چون آلمان و دانمارک قدم های بزرگی برداشته اند و سایر کشورهای اروپایی نیز با توجه به بحران گرمایش زمین و ضرورت کاهش وابستگی به واردات انرژی های فسیلی و کانی از دیگر کشورها (همچون واردات گاز از روسیه) سرمایه گذاری های گسترده ای کرده اند.

با این حال پرتغال نخستین کشور اروپایی و جهان است که موفق شده است ظرف مدت 3 سال به این حد از ظرفیت در زمینه تامین زیر ساخت های لازم به منظور بهره برداری از انرژی های پاک و تجدید پذیر طبیعت دست یابد.

در سال 2015 در کشورهای دانمارک، اسپانیا، آلمان و انگلیس به ترتیب 42 ، 20 ، 13 و 11 درصد انرژی مصرفی از طریق انرژی بادی تامین شده است.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید