Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی

آغاز فعالیت‌های مشترک با انجمن کشاورزی آلمان (DLG)/ ورود تکنولوژی‌های جدید برای پر کردن 10 درصد پتانسیل ادوات مکانیزه

بر اساس تفاهم‌نامه‌های منعقدشده، قرار است انجمن کشاورزی آلمان (DLG) فعالیت‌های مشترکی را در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی در کشور اجرایی کند.

آغاز فعالیت‌های مشترک با انجمن کشاورزی آلمان (DLG)/ ورود تکنولوژی‌های جدید برای پر کردن 10 درصد پتانسیل ادوات مکانیزه

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: نمایشگاه مکانیزاسیون شیراز یکی از بی‌نظیرترین نمایشگاه‌ها بود که علاوه بر آنکه شرکت‌های بین‌المللی نه‌تنها برای معرفی دستگاه‌ها و ادوات خود، بلکه برای سرمایه‌گذاری و انتقال دانش و بومی‌سازی به ایران آمده بودند، به نتایج مثبتی برای همکاری‌های مشترک دست یافتیم.

کامبیز عباسی افزود: اثرات حضور شرکت‌های پیشرفته در زمینه مکانیزاسیون کشاورزی در حوزه‌های فناوری‌های نوین را از سال‌های گذشته داشته‌ایم، اما از این به بعد شاهد آن هستیم که در مزارع کشاورزان شاهد تغییرات شگرفی در زمینه ارتقاء دانش فنی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: انجمن کشاورزی آلمان ( DLG ) متشکل از تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان ماشین‌آلات کشاورزی، کشاورزان و فعالان این حوزه و همچنین محققان تحقیقاتی است که در این نمایشگاه توانستیم به تفاهم‌های مشترکی درباره تجارب این انجمن برای آزمون، ارزیابی و تست ماشین‌های کشاورزی و تجهیزات آبیاری برسیم.

عباسی ادامه داد: مقرر شد که توانمندی‌های انجمن فوق به نحو مطلوب مورد استفاده قرار گیرد و علاوه بر آن، اولویت‌ها و توانمندی‌های این انجمن در حوزه مکانیزاسیون ترسیم شده و بتوانیم دانش فنی و فناوری‌های نوینی را به عرصه مکانیزاسیون کشور وارد کنیم.


تأمین 90 درصد نیاز ادوات مکانیزه در کشور

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با اعلام اینکه 90 درصد نیاز ادوات مکانیزه در داخل کشور تأمین می‌شود، تصریح کرد: جهت تأمین 10 درصد مابقی قرار است که با تکیه بر فناوری‌های نوین بتوانیم از تجارب سایر کشورها استفاده کنیم.

تصویر: یکی از نشست های صنفی انجمن کشاورزان آلمان در کشورشان

وی یادآور شد: با انجمن کشاورزی آلمان قراردادهای مشترکی در قالب دوره‌های آموزشی، معرفی و شناسایی تجهیزات مناسب مکانیزه در کشور و آزمون ماشین‌های کشاورزی قرار است اجرایی شود.

عباسی تأکید کرد: این انجمن در زمینه توسعه فناوری‌های نوین در ایران، ارتقاء شاخص بهره‌وری آب، مدیریت عملیات خاک‌ورزی و کشاورزی حفاظتی، مدیریتی مصرف سموم، عملیات سم‌پاشی، حفاظت از منابع پایه آب و خاک و ارتقاء توسعه پایدار در بخش کشاورزی در کنفرانسی مشترک با همتایان ایرانی خود بحث و بررسی کرد و قرار است برنامه‌های مشترکی در کشور اجرایی شود.

وی در پایان اظهار داشت: خطوط اعتباری مکانیزاسیون تاکنون یک‌هزار و 200 میلیارد تومان ابلاغ استانی شده است که در حال جمع‌بندی گزارش‌های رسیده به بانک عامل هستیم./

M-950213-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید