Iranian Agriculture News Agency

از سوی معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی عنوان شد:

تمایل ایران به استفاده از ماشین های کشاورزی آلمان و تکنولوژی جدید بذر

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی از آلمانی ها خواست به پروژه ملی تعادل بخشی آب های زیرزمینی دشت های ایران، بپیوندند.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی از آلمانی ها خواست به پروژه ملی تعادل بخشی آب های زیرزمینی دشت های ایران، بپیوندند.
به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در نشست هیات های آلمانی و ایرانی که ذر محل ساختمان وزارتخانه برگزار شد، عباس کشاورز، کمبود آب را از مشکلات اصلی کشاورزی ایران عنوان کرد و گفت: سطح آب های زیرزمینی در اغلب دشت های ایران افت کرده و برای ایجاد تعادل در آب های زیرزمینی، پروژه ملی تعادل بخشی آب های زیرزمینی دشت ها، میان وزارتخانه های جهاد کشاورزی و نیرو تعریف شده است.
وی افزود: در اجرای این پروژه ملی، ابعاد اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی مطرح است و شرکت های تخصصی فعال و علاقه مند در ایالت زاکسن آلمان می توانند با این پروژه همکاری کنند.
کشاورز در همین حال به توسعه روش های آبیاری تیپ و میکرو در بخش کشاورزی کشورمان اشاره کرد و اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه، برای انواع محصولات زراعی، توسعه آبیاری میکرو در سطح خاک و زیر سطح خاک پیش بینی شده که مستلزم انتقال تکنولوژی و همکاری های فنی با کشورهای پیشرفته از جمله آلمان است.
وی با اشاره به فعالیت 300 شرکت خصوصی در بخش آبیاری در ایران، در مورد حمایت از همکاری های فنی مشترک میان بخش خصوصی دو کشور برای تحقق اهداف این برنامه طی برنامه های توسعه ای ششم و هفتم اعلام آمادگی کرد.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در مورد همکاری های فنی و علمی میان دو کشور در تولید محصولات استراتژیک گندم، جو، کلزا و تریتیکاله اعلام آمادگی و خاطر نشان کرد: ما به دنبال افزایش عملکرد تولید در این محصولات و کاهش هزینه های تولید از طریق استفاده از ماشین های کشاورزی و تکنولوژی جدید بذر هستیم.
وی در ادامه، توسعه کشاورزی حفاظتی را از دیگر پروژه های مهم بخش زراعت نام برد و گفت: با توجه به تجربه و سابقه آلمان در ساخت ادوات و تجهیزات، مایل به همکاری با این کشور در حوزه کشاورزی حفاظتی هستیم.
در این نشست، اسکندر زند معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز بر همکاری های تحقیقاتی میان ایران و ایالت زاکسن آلمان تاکید کرد و گفت: این همکاری ها با رعایت حق و حقوق دو طرف، قابل توسعه است.
وی کاربرد صحیح سموم کشاورزی و آفت کش ها، مبارزه بیولوژیک با آفات، افزایش کارایی آب کشاورزی، گیاهپزشکی و گیاهشناسی را از زمینه های همکاری دو طرف برشمرد.
زند در عین حال تجاری سازی گیاهان دارویی و آموزش کوتاه مدت کارشناسان و محققان ایرانی، حفاظت از خاک، آبخیزداری و تولید آب را از دیگر زمینه های همکاری دانست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید