Iranian Agriculture News Agency

توصیه های هواشناسی کشاورزی از پنجم تا نهم فروردین 94 اعلام شد

سازمان هواشناسی کشاورزی با توجه به بررسی نقشه های پیش یابی در چند روز آینده، وضع هوا و توصیه های هواشناسی کشاورزی را اعلام کرد.

توصیه های هواشناسی کشاورزی از پنجم تا نهم فروردین 94 اعلام شد


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، سازمان هواشناسی کشاورزی با توجه به بررسی نقشه های پیش یابی در چند روز آینده، وضع هوا و توصیه های هواشناسی کشاورزی را اعلام کرد.

پنجشنبه 05/01/95:

بارش : بارش پراکنده گاهی با رعد و برق در جنوب کرمان، هرمزگان، شرق سیستان و بلوچستان ، شرق خراسان رضوی و شرق خراسان جنوبی .

دما : نسبت به روز چهارشنبه در مناطق غربی حدود 6 درجه افزایش دما و در بقیه مناطق کشور تغییر محسوسی در دما مشاهده نمی شود.

جمعه 06/01/95 :

بارش: بارش پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد در آذربایجان شرقی، آذزبایجان غربی، اردبیل و احتمال باد و گرد و خاک در غرب و جنوب غرب .

دما : نسبت به روز پنجشنبه در شمال شرق حدود 5 درجه افزایش، در سواحل 7 درجه افزایش دما، در غرب و جنوب غرب 2 تا 3 درجه افزایش و در نواحی مرکزی 2 تا 3 درجه افزایش و در بقیه مناطق کشور تغییر محسوسی در دما مشاهده نمی شود.

شنبه 07/01/95:

بارش: بارش پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد در شمال غرب، غرب و دامنه های زاگرس.

دما: نسبت به روز جمعه در سواحل حدود 6 درجه کاهش و در غرب کشور حدود 3 درجه کاهش و در بقیه مناطق کشور تغییر محسوسی در دما مشاهده نمی گردد.

یکشنبه 08/01/95 :

بارش: بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، زنجان، قزوین، تهران، البرز، مرکزی، همدان، قم گیلان، غرب مازندران و در اتفاعات البرز بارش باران و برف.

دما: نسبت به روز شنبه در سواحل حدود 3 تا 4 درجه کاهش، در غرب کشور حدود 3 درجه کاهش و در دامنه های البرز حدود 4 درجه کاهش و در بقیه مناطق کشور تغییر محسوسی در دما مشاهده نمی شود.

دوشنبه 09/01/95:

بارش: بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، زنجان، قزوین، تهران، البرز، مرکزی، همدان، قم گیلان، غرب مازندران،گلستان ، خراسان رضوی و شمالی و در اتفاعات البرز بارش باران و برف .

دما: نسبت به روز یکشنبه در سواحل ماندگاری هوای سرد و در بقیه مناطق کشور افزایش نسبی دما.


توصیه های هواشناسی کشاورزی:

- محافظت از سازه های گلخانه های و ترمیم پوشش گلخانه ها

- تنظیم دما در مرغداری های و سالن های پرورشی

- پاکسازی راه آب مزارع و باغات

- محافظت از کندو های زنبور عسل

- برقرای تمهیدات لازم جهت کاهش دما در باغات و مزارع

- خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید