Iranian Agriculture News Agency

نسخه جدید ماهنامه منتشر شد:

نقد غفلت تاریخی صداوسیما در دامپروران

شماره 168 ماهنامه "دامپروران" به مدیریت منصور انصاری در 56 صفحه منتشر و توزیع شد.

نقد غفلت تاریخی صداوسیما در دامپروران



به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، در این شماره ماهنامه که طرح روی جلد آن به عکسی از برگزاری سی امین دوره انتخاب و معرفی نمونه های بخش کشاورزی اختصاص یافته است، عملکرد صدا و سیما در نوع پوشش خبری این مراسم مورد نقد و تحلیل گردانندگان نشریه یاد شده قرار گرفته است.

در بخشی از سرمقاله این شماره با عنوان غفلت تاریخی و سهم ناچیز کشاورزان نمونه ملی از برنامه های صدا و سیما، منصور انصاری با اشاره به این که " ... مشخص نیست که کی قرار است مدیران ارشد و برنامه ریزان صدا و سیما به شکرانه شیر، گوشت، مرغ، تخم مرغ، نان، غلات، میوه، صیفی وسبزی تازه ای که خود و خانواده هایشان تناول می فرمایند به کشاورزی کشور و کشاورزان که به قول جناب وزیر، سهمشان در اقتصاد کلان 12 درصد و در کسب و کار 32 درصد است، در حد یک دربی فوتبال توجه کنند و برنامه هایی بدون دریافت رقم های میلیاردی به آنان اختصاص دهند، یا کشور با چنین رسانه ملی، خواسته یا ناخواسته زمینه غفلت تاریخی از ارزش هایی که همزاد استقلال ما است را فراهم نمی آورد؟ " این پرسش را مطرح کرده که " آیا سهم کشاورزان نمونه ملی از برنامه های صدا و سیما همین قدر بود؟ "




از سایر مطالب این شماره می توان به: روند نزولی شاخص قیمت محصولات گاوداری های صنعتی از 23 به 7درصد؛ سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی؛ هیاهوی بسیار، نتایج اندک در بهره وری؛ تحول در پرورش میگو، گزارشی نوین و جامع از جایگاه تولید ماهی قزل آلا در ایران و دنیا؛ گزارشی جامع از میزان تولید غلات و ذرت در عرصه جهانی سال 2015؛ هم برای تولید و هم مصرف؛ مایکوتوکسین ها عامل به خطر انداختن عملکرد مرغداری ها؛ صنعت گاوداری و چالش های جهانی آینده؛ استفاده از مکمل های پروبیوتیک سلامت دستگاه گوارش طیور شما را تضمین می کند؛ پیشگیری از انتقال عوامل بیماری های کشنده از گاو به انسان ، نقش مدیریت دوره انتقال در جلوگیری از بروز بیماری های متابولیکی در گاو شیری ، علل ریزش پر و ناقص بودن رشد آن در طیور راهکارهای عملی برای مقابله با ریختن پَر ، دام های خود را با جیره های غذایی حاوی بوتیرات تغذیه کنید، ، پیشگیری از انتقال عوامل بیماری ها و گذر از رخدادهای کشاورزی و .... از جمله عناوین این شماره ماهنامه است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید