Iranian Agriculture News Agency

اولین جشنواره ملی گل ارکیده در نوشهر آغاز بکار کرد

اولین جشنواره ملی گل ارکیده با حضور مسئولان ملی و استانی در نوشهر آغاز به کار کرد.

اولین جشنواره ملی گل ارکیده در نوشهر آغاز بکار کرد

به گزارش خبرنگار مهر ، غلامرضا گلزاری دبیر جشنواره ملی گل ارکیده صبح چهارشنبه در مراسم افتتاحیه این جشنواره به پتانسیل مهم کشاورزی و اقتصادی نوشهر در زمینه گل های ارکیده اشاره کرد و گفت: با تغییر و تحولات اطراف کشور ایران، جامعه جهانی تحولات نوینی را پیش رو دارد و منطقه ما مانند بسیاری از نقاط زر خیز ایران دارای مشخصات خاص و اقلیم ممتازی است.

وی با بیان اینکه با کشت متراکم و تولید گلخانه ای، اشتغال، صنعت و رونق را می توان به کشاورزی کشور تزریق کرد اظهار داشت: اولین جشنواره ارکیده ایران به همت همه کوشندگان راه اعتلای ایران شکل گرفته است.

استاندار مازندران نیز در این مراسم با گرامیداشت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی خواستار مشارکت پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی دهه فجر شد تا اقتدار نظام مقدس اسلامی به رخ چهنیان کشیده شود.

ربیع فلاح جلودار با اشاره به موقعیت مازندران در زمینه های مختلف، گردشگری، کشاورزی، آب و هوا و غیره ادامه داد: مازندران از نظر رتبه در بسیاری از محصولات کشاورزی، رتبه اول را داراست و شرایط محیطی دست به دست هم تا داده تا مازندران رتبه برتر را در بسیاری از بخش های کشاورزی داشته باشد.

استاندار مازندران تصریح کرد: مازندران به دلیل شرایط محیطی دارای موقعیت استثنایی است و کشورهای حاشیه مانند روسیه دارای نیازهای مختلفی است که ما می توانیم تامین کنیم.

فلاح جلودار با شرایط استان آستاراخان روسیه اشاره کرد و گفت: موقعیت و شرایط طبیعی استان ما در حدی است که می تواند بسیاری از نیازهای کشور روسیه را تامین کند زیرا زیرساختهای خوبی در مازندران فراهم شده است.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه باید خود را برای پسابرجام مهیا کنیم گفت: ۲۰ درصد از فعالیت های گل و گیاه در مازندران تولید می شود و بخش کشاورزی ظرفیت های خوبی در پسابرجام خواهد داشت.

وی با عنوان اینکه باید از فرصت جشنواره گل ارکیده برای معرفی و زمینه های لازم برای صادرات آن بهره گیریم گفت: خوشبختانه در بسیاری از زمینه های صادارتی با روسیه به توافق رسیده ایم و اکنون شرایط لازم مهیا شده است.

استاندار مازندران با اظهار اینکه روسیه نیز در تلاش است تا نیازهایش را از ایران و مازندران فراهم کند، از نهایی شدن پرواز هوایی به آستاراخان خبر داد.

فلاح جلودار با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی گل و گیاه باید نسبت به پوشش بیمه ای اقدام داشته باشند تصریح کرد: در بحران برف غرب مازندران خسارت هایی به بخش کشاورزی وارد شده است درحالی که با پوشش بیمه ای می توانیم خسارت ها را راحتتر جبران کنیم.

وی یادآور شد: دولت می تواند از طریق بیمه به بخش کشاورزی و گل و گیاه حمایت کند زیرا دولت اعتبار خاصی برای حمایت در زمیان خسارت ها ندارد.

وی رقابت پذیری محصولات را از نیازهای اساسی بیان کرد تا بتوانیم مقابل کشورهایی که زیرساختهای خوبی دارند، رقابت داشته باشیم.

استاندار مازندران، یکی از فعالیت های محوری استان در زمان سفر رئیس جمهوری را گلخانه ها بیان کرد و گفت: هر اندازه ای بخواهیم در استان مازندران گلخانه ایجاد کنیم، تسهیلات اعطاء می شود.

وی عنوان کرد: مازندران می تواند یکی از استان های خوب در زمینه ایجاد گلخانه و صادرات محصولات گلخانه ای باشد.

در این جشنواره از تمبر اولین جشنواره گل ارکیده رونمایی شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید