Iranian Agriculture News Agency

قرائت گزارش تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد سازمان چای کشور

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گزارش تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد سازمان چای کشور را در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرائت کرد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، محمدمهدی برومندی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه دوم تیرماه) مجلس شورای اسلامی گزارش هیئت تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد سازمان چای کشور را قرائت کرد.

بنا بر این گزارش و بر اساس بررسی‌های کارشناسی انجام‌شده پیرامون محورهای تحقیق و تفحص از سازمان چای کشور شامل خرید 52 هزار تن چای سنواتی غیرقابل شرب و توزیع آن از طریق تعاون روستایی (توسط عامل خریدار)؛ صدور حواله کیلویی سوم برای شرکت‌های پیشتازان و ایرانیان در سال‌های 1389 و 1390 که ضربه سنگینی به تولید داخل وارده کرده است؛ صدور حواله برای شرکت صدرا بدون اینکه مبلغی پرداخت یا خریدی صورت گرفته باشد و عدم پرداخت مطالبات چایکاران تا به حال که دوره جدید برداشت هم صورت گرفته است.

به گزارش ایانا، در جمع‌بندی و تأکیدات این بررسی مشخص شد که عمده دغدغه‌های مطروحه پیرامون محور اول یعنی خرید 52 هزار تن چای سنواتی غیرقابل شرب و توزیع آن از طریق تعاون روستایی متمرکز شده است و محورهای دوم و سوم از بابت صدور حواله برای شرکت‌های پیشتازان، ایرانیان و صدرا بر اساس مصوباتی صورت‌ گرفته است که این بخش از مصوبات گرچه با هدف حمایت از تولید داخل تنظیم شده است، اما حمایت مذکور می‌توانست به نحو مطلوب‌تری از تنظیم و موجبات رشد و شکوفایی صنعت چای کشور را در بر داشته باشد.

محور چهارم گزارش که موضوع پرداخت مطالبات چایکاران را هدف قرار داده است، بر اساس تلاش‌های متولیان و همکاری معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری مرتفع و برای سال زراعی جدید نیز موضوعیت نداشته است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید