Iranian Agriculture News Agency

بازدید حجتی از پروژه ابتکاری کشاورزان سیرجانی در آبیاری باغ‌های پسته و صنایع بسته‌بندی

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی ظهر امروز از پروژه آبیاری تحت فشار قطره‌ای زیر سطحی باغ‌های پسته سهیل شریف در شهرستان سیرجان بازدید کرد.

عبدالکریمی، مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در تماسی کوتاه و همزمان با بازدید وزیر جهاد کشاورزی پیرامون دلایل این بازدید به خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) گفت: این پروژه سال 1388 خورشیدی در مساحت 90 هکتار از باغ‌های پسته از نوع سیستم قطره‌ای زیر سطحی اجرا شده است که اعتبار هزینه شده جهت اجرای این پروژه سه میلیارد و 780 میلیون ریال بوده که از این مقدار یک میلیارد و 260 میلیون ریال آن از محل اعتبارات خشکسالی تأمین شده است.

شایان ذکر است، به دلیل مشکلات کم‌آبی در شهرستان سیرجان، این طرح نخستین‌بار با ابتکار کشاورزان سیرجانی در این شهرستان اجرا شده و به‌دلیل بازدهی بالا مورد توجه سایر استان‌ها قرار گرفته است. در این سیستم آبیاری راندمان آب بالا و هدررفت آب به حداقل ممکن می‌رسد.

به گفته عبدالکریمی، پیش از این حجتی و هیأت همراه از واحد صنعتی تجاری، بسته‌بندی و صادرات پسته تجارت آرمان پگاه بازدید کرده بودند که عملیات اجرایی این واحد صنعتی با تسهیلات 200 میلیارد ریال و با تولید 21 هزار و تن در سال، در ابتدای سال 91 آغاز و در سال 93 به بهره‌برداری رسید.

در این واحد صنعتی که زمینه اشتغال‌زایی برای 200 نفر را به وجود آورده است کلیه عملیات سورت و بسته‌بندی کاملاً مکانیزه انجام‌گرفته و بسته‌بندی‌ها در قالب پسته و مغز پسته به‌صورت بسته‌های 50 و یک تنی انجام می‌گیرد./

خبر: افسانه زعیم‌زاده

A-940203-01


خبر مرتبط:

حاصل باغ پرشکوفه حجتی!

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید