Iranian Agriculture News Agency

نسخه 166 "دام، کشت و صنعت"، با پرونده‌های پرآب و تاب به ایانا رسید

شماره 166 ماهنامه "دام، کشت و صنعت" ویژه بهمن‌ماه  1392 به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی ابوالقاسم گلباف، به دفتر خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، در این شماره ماهنامه "دام، کشت و صنعت" مطالب تحلیلی و تخصصی متعدد و متنوعی در حیطه امور بخش کشاورزی منتشر شده است که از شاخص‌ترین آن ها طبق روال گذشته می‌توان به سرمقاله آن تحت عنوان "داووس کشاورزی، راهگشای منطقه" اشاره کرد که در آن مدیرمسئول ماهنامه پیشنهاد یک سال اخیرش را به بهانه حضور حسن روحانی در اجلاس داووس سوئیس مبنی بر لزوم بررسی امکان برپایی اجناس منطقه‌ای سالانه‌ای در "ایران داووس" با محتوای "داووس کشاورزی" مورد تأکید قرار داده است.

بنا بر این گزارش، در سخن ماه این شماره ماهنامه نیز با استناد به عملکرد ضداخلاقی دولت قبل در دامن زدن به مشکلات تولید بذر هیبرید، آنها را در مرز ورشکستگی دانسته و پیشنهاداتی را به همین منظور ارائه کرده است.

بر پایه این گزارش، این ماهنامه به‌صورت پرونده تفصیلی "طرح به زیر کشت بردن 550 هزار هکتار اراضی خوزستان" را به بحث کارشناسی گذاشته است و حتی از کارشناسان پیرامون اینکه چه مجموعه‌ای صلاحیت مدیریت پروژه 550 هزار هکتاری خوزستان را دارد، با عنوان "... گاو نر می‌خواهد و مرد کهن" نظرخواهی کرده است.

و البته پوشش اخباری از نشست‌های مطبوعاتی تقدیر وزیر و معاون دام از نمونه‌های کشاورزی و دامپروری و یا نشست‌های خبری عباس کشاورز و صفایی معاون تولیدات گیاهی و مدیرعامل سازمان تعاون روستایی، از مطالب دیگر این شماره است. البته در عین حال ماهنامه "دام، کشت و صنعت" یادداشت اختصاصی ایانا از علی فریدونی عضو هیئت علمی و عضو سابق شورای نظام مهندسی کشاورزی خراسان رضوی را پیرامون شرایط دشوار کشاورزی با توجه به از دست رفتن ساختمان شیشه‌ای با عنوان "خودکفایی با اعمال شاقه! شاید وقتی دیگر" را بازنشر داده است. در حالی که در کنار برخی مطالب فنی دیگر، گزارش سمینار پژوهشی زنبور عسل ایران در کرج، نحوه دریافت موافقت اصولی برای پرورش شترمرغ، نقد ایجاد زنجیره تولید درخت مرغداری به قلم غلامرضا آستانی و سایر مطالب نیز به رشته تحریر درآمده است.

البته در بخش صنایع غذایی این ماهنامه نیز مطالبی پیرامون نوشیدنی رژیمی، واردات روغن، گزارش نشست خبری صنایع شیر ایران و استاندارد اجباری منتشر شده است.

البته مدیریت ماهنامه "دام، کشت و صنعت" همچون شماره گذشته در صفحه 14 ماهنامه ضمن درج خبری به نقل از خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)؛ یک آگهی دعوت خوانندگانش به پیگیری روزانه اخبار تنها خبرگزاری کشاورزی ایران را به ایانا هدیه کرده که در همین‌جا از مدیریت این ماهنامه وزین سپاسگزاریم./

A-921212-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید