Iranian Agriculture News Agency

مسئول مطالعات اقتصادی مؤسسه تحقیقات برنج کشور خبر داد:

برندسازی برنج ایرانی برای ورود به سبد کالا

در صورتی که برای جایگزینی برنج ایرانی به جای برنج هندی در سبد کالا تصمیمی نهایی گرفته شود، مؤسسه تحقیقات برنج کشور آمادگی لازم برای برندسازی و نظارت‌های لازم را دارد.

مسئول مطالعات اقتصادی مؤسسه تحقیقات برنج کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر درباره اعلام آمادگی برای جایگزینی برنج ایرانی به جای برنج هندی در سبد کالای مرحله دوم گفت: نمایندگان مجلس در پی حمایت از تولید داخلی، از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار شدند که این جایگزینی هرچه سریع‌تر انجام شود.

غلامرضا خانکشی‌پور افزود: از آنجا که مصرف کالاهای ایرانی در کشور می‌تواند مشوق خوبی برای تولیدکنندگان باشد، در این راستا مقرر شد که در مرحله بعدی توزیع سبد کالا، برنج ایرانی جایگزین برنج هندی شود.

وی خاطرنشان کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با این درخواست موافقت کرده است.

خانکشی‌پور ادامه داد: کانون هماهنگی دانش و صنعت برنج آمادگی دارد تا با همکاری ارگان‌ها و واحدهای مربوط به تهیه و بسته‌بندی محصول برنج، این کالای استراتژیک را در سبدهای مردم برای مرحله دوم مهیا کند.

وی تصریح کرد: نمایندگانی از بخش دولتی و خصوصی در این کانون عضویت دارند که در صورت اعلام، از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت هماهنگی برای این اقدام به‌وجود خواهد آمد.

پیشنهاد خرید 20 هزار تن برنج از کشاورزان مازندرانی برای سبد کالا

دبیر کانون هماهنگی دانش و صنعت برنج یادآور شد: در صورتی که وزارت صنعت، معدن و تجارت برند خاصی را مد نظر داشته باشد، با آزمایشگاه‌های موجود در مؤسسه تحقیقات برنج کشور و محققان موجود، این امکان وجود دارد که محصول خریداری شده فله‌ای برنج به‌صورت نظارت‌شده در کیسه‌های مخصوصی بسته‌بندی شود.

خانکشی‌پور تأکید کرد: اگر آزمایش‌های خاصی نیز لازم باشد، امکانات برای آن در مؤسسه تحقیقات برنج وجود دارد.

وی درباره وضعیت کانون‌ها اظهار داشت: قرار است به‌زودی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همایشی را برگزار کند که وضعیت کانون‌های هماهنگی در آن روشن خواهد شد.

گفتنی است، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی از خرید 20 هزار تن برنج کشاورزان مازندرانی جهت سبد کالا خبر داد و گفت: در مرحله دوم توزیع سبد کالا، وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داده که برنج ایرانی جایگزین برنج‌های هندی شود./

خبرنگار: مژگان ستار

R-921207-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید