Iranian Agriculture News Agency

حکم مشاور توسعه و فناوری جهاد کشاورزی، برای مشاور ایرانی وزیران کشاورزی افغانستان/ عمادی نشان بین‌المللی سازمان APO را برای نخستین‌بار نصیب ایران کرد

محمود حجتی با صدور حکم مشاور توسعه و فناوری برای دکتر محمدحسین عمادی، یکی از نخبگان علمی و مدیریت بخش کشاورزی ایران را، به یکی از مصادر تصمیم‌سازی و مشاوره بخش کشاورزی منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، محمدحسین عمادی معاون ترویج و نظام‌های بهره‌برداری دوره گذشته وزارت محمود حجتی و از معاونان دارای تخصص، قدرت تحلیل و دانش سیاست‌گذاری در کشاورزی بوده که دانش‌آموخته دکترای سیستم‌های کشاورزی از استرالیاست.

وی که از ابتدای تشکیل جهاد سازندگی به این نهاد پیوست، به‌عنوان هیئت علمی این وزارتخانه به مدت هشت سال معاونت وزیر را بر عهده داشت و به ناچار و از سال 1384 خورشیدی، به محض استقرار دولت محمود احمدی‌نژاد و اطلاع از تعارض شدید دیدگاه‌های کارشناسی‌اش با نگاه تیم دولت نهم، ترجیح داد تا در پاسخ به دعوت سازمان ملل و برای کمک به دولت و وزیران کشاورزی و توسعه روستایی و به‌عنوان مشاور ارشد به مدت هشت سال در افغانستان فعالیت کند. در این مدت و در کنار سیاست‌گذاری توسعه روستایی و کشاورزی در افغانستان، وی بنیانگذار و رئیس انستیتو تحقیقات توسعه افغانستان AIRD بوده و ضمن برگزاری چند کنفرانس بین‌المللی، اقدام به تألیف و انتشار مجموعه‌ای از مقالات علمی پژوهشی و کتاب در مورد افغانستان را بر عهده داشته است.

عمادی هم‌اکنون به‌جز همکاری و مشاوره با سازمان‌های بین‌المللی و مشاوره پایان‌نامه دکتری دانشجویان خارجی، دست‌اندرکار اتمام کتابی در مورد افغانستان با هدف تغییر نگرش ایرانیان نسبت به افغان‌هاست که مخاطب اصلی آن نسل جوان ایرانی است.

بنا بر اطلاع، راه‌اندازی طرح ملی سرباز سازندگی، تأسیس تشکل‌های مختلف کشاورزی همچون مجمع ملی خبرگان بخش کشاورزی و مجمع هماهنگی تشکل‌های کشاورزی، تجهیز و راه‌اندازی شبکه ملی ترویج و تحول نظام ترویج کشاورزی ایران، تنها بخشی از اقدام های او بوده است.

عمادی به مدت هشت سال مسئول ارتقاء بهره‌وری در بخش کشاورزی در ایران بود و در سال ٢٠٠٤ میلادی نشان بین‌المللی سازمان APO را برای نخستین‌بار برای ایران به خود اختصاص داد.

شاید جالب باشد بدانید، وی طراح تشکیل خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) هم بود که توسط وزیر وقت یعنی مهندس حجتی به مرحله راه‌اندازی رسید./

علیرضا صفاخو


A-920819-03


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید