Iranian Agriculture News Agency

سال 91 نقطه عطفی در مشارکت مردمی برای احیای منابع طبیعی در کشور است

'علیرضا اورنگی' درگفت وگو با ایرنا، افزود: مشارکت مرمی یکی از مهمترین اصول در احیا و نگهداری منابع طبیعی در کشور است که می تواند موجبات رونق این منابع خدادادی را فراهم کند.

وی اضافه کرد: با تعیین ردیفی جدید برای توانمندسازی جوامع محلی، از سال آینده مشارکت مردم قطعاً در اجرای طرح های منابع طبیعی بیشتر و جدی تر دنبال می شود.

وی در ادامه با اشاره به اعطای اعتبارات مناسب به حوزه منابع طبیعی، جنگلها و آبخیزداری در سال آینده گفت: اعتبارات هزینه ای و تملکی سازمان نسبت به وزارتخانه، از رشد چشمگیری برخوردار خواهد بود و سال آینده زمینه همکاری، مشارکت و مسئولیت پذیری در سازمان دو چندان می شود.

رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور همچنین از توجه روزافزون مدیریت منابع طبیعی کشور به سرمایه های بخش خصوصی به عنوان موتور محرک فعالیت های اقتصادی خبر داد و گفت: امسال زمین های مستعد و مناسبی را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی واگذار کرده ایم که امیدواریم این روند با افزایش توجه بخش خصوصی در سال آینده نیز دنبال شود.

اورنگی هفته منابع طبیعی را فرصت مناسبی برای ارائه عملکرد و افتتاح طرح های این حوزه دانست و گفت: همزمان با این هفته، برنامه های متعددی در سطح کشور پیش بینی شده که از جمله آنها می توان به افتتاح 800 طرح در استان های مختلف کشور اشاره کرد.

رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور برای بازدید از پروژه های شرکت اکالیپتوس، بنیاد تعاون ناجا و شرکت اتکای شهرستان های شوط و پلدشت که هشت هزار هکتار از اراضی ملی به آنها واگذار شده بود، به آذربایجان غربی سفر کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید