Iranian Agriculture News Agency

خسارت 35 درصدی سرما و تگرگ به باغ‌های زردآلو و بادام کرمان

سرما، تگرگ، بادزدگی، طوفان و سیل در سال زراعی جاری به 35 درصد از باغ‌های زردآلو، بادام و گردوی کرمان خسارت قابل توجهی وارد کرده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: در سال زراعی جاری سرما، بادزدگی، تگرگ، سیل، طوفان و... به بخش قابل توجهی از انواع باغ‌های استان خسارت وارد کرد.

مسعود محمودی افزود: بیشترین باغ‌هایی که خسارت دیده‌اند، زردآلو و بادام است که به 35 درصد آنها خسارت وارد شده است، به‌طوری‌که به پنج‌هزار تن محصول زیان وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد: گردو نیز از سرمازدگی زیان دیده است، به‌طوری‌که به 30 درصد از شش‌هزار و 600 هکتار این محصول خسارت وارد شده است که برآور می‌شود حدود چهارهزار تن گردو از بین رفته باشد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کرمان به خسارت مرکبات و نخیلات نیز اشاره کرد و ادامه داد: حدود هشت‌هزار هکتار از این باغ‌ها نیز از این اتفاق خسارت دیده‌اند که برآورد می‌شود حدود 300 میلیون تومان به باغداران زیان وارد شده است.

محمودی در پایان با اشاره به خسارت باغ به، گیلاس، آلبالو، هلو، انار، گلابی و سیب تصریح کرد: به دوهزار هکتار از این باغ‌ها نیز خسارت وارد شده است که بخشی از آنها بیمه هستند و بخش زیادی نیز بیمه نشده‌اند که برای آنها جبران خسارت شود./

خبرنگار: فرید مرادی

A-920209-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید