Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد:

تشکیل پرونده هزار میلیارد تومانی برای شکر

مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به بازرسیها و نظارت‌های انجام شده توسط بازرسان، پرونده‌های متعددی در این ایام تشکیل شده است که سنگین‌ترین آن‌ها تشکیل پرونده یک هزار میلیارد تومانی شکر توسط بازرسان نظارت بر کالاهای اساسی بوده است .

تشکیل پرونده هزار میلیارد تومانی برای شکر

مسعود امرالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا ضمن تبریک هفته دولت  به همه خدمتگزاران مردم بیان کرد: بر اساس ماده ۶ مکرر ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هر کالایی اگر  در سامانه جامع انبارها ثبت نشود به منزله قاچاق به حساب می‌آید. این قانون  به این معنی است که هر کالایی در شبکه اصلی کالا، ثبت و ضبط نشده باشد، مصداق قاچاق به حساب می‌آید  و از طریق تبصره 4  ماده 18  با آن برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه‌های مختلف بازرسان ما طی اطلاعیه‌هایی که قبلا در خصوص ثبت کالاهای اساسی در سامانه جامع انبار ها صادر کرده‌ایم، عمل می‌کنند. اگر چنانچه  کالا در سامانه جامع انبار ها ثبت نشود از مصادیق قاچاق است و برای ان تشکیل پرونده داده می‌شود. در خصوص پرونده تعزیراتی تشکیل شده برای شکر، این میزان از کالا، در سامانه جامع انبارها ثبت نشده بود و مصداق تبصره چهار ماده 18 شد.

هیچ مشکلی در تامین مرغ بازار وجود ندارد

مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد: در خصوص بحث بازار، با کمک تولیدکنندگان صنعت طیور و  مرغداران، الحمدلله  بازار مرغ  به ثبات و آرامش خوبی رسیده است و مشکل خاصی در بحث تامین مرغ وجود ندارد .

امرالهی اضافه کرد: کار ما، نظارت و بازرسی بر کالا های اساسی است تا بتوانیم پاسخگوی شکایت‌های مردمی باشیم.

وی افزود : مردم می‌توانند از طریق سامانه 124 شکایات خود را  به ما اعلام کنند.

مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی توضیح داد: با توجه به وضعیت بازار، بازرسی‌ها تشدید شده است و نظارت به‌طور جدی توسط بازرسان ما  انجام می‌شود.

 وی گفت: از مردم خواهش می‌کنیم، چنانچه در خصوص گران‌فروشی تخلفاتی را مشاهده کردند، از طریق سامانه 124 به همکاران ما اطلاع دهند تا به این شکایات رسیدگی شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید