Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد:

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از امضای تفاهم‌نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران در راستای استفاده بهینه از ظرفیت نیروی انسانی متخصص، امکانات و توانایی‌های طرفین خبر داد.

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه تهران

‌به گزارش خبرنگار ایانا در یزد، محمدعلی حاتمی زاده ‌ضمن اشاره به ظرفیت‌های علمی دانشگاه تهران در توسعه عمودی بخش کشاورزی به ویژه طر‌ های تحولی یزد نوین؛ بیان کرد :این تفاهم‌نامه در راستای رفع چالش‌های ناشی از تغییر اقلیم آب و هوا در محیط‌زیست و ارتقاع بهره‌وری در محصولات زراعی، باغی وگلخانه در استان یزد منعقد شد.

وی افزود: تغیرات آب و هوایی و دگرگونی اقلیم مشکلات زیادی را در استفاده از منابع اب و خاک ایجاد کرده و موجب بروز آسیب‌های محیط‌زیستی شده است؛ برنامه‌ریزی و کمک به تولید محصولات زراعی، باغی و گلخانه در مناطق خشک کشور به خصوص استان یزد از لحاظ‌اجتماعی، اقتصادی، سلامت مردم و امنیت غذایی حائز اهمیت است.

این مقام مسئول در پایان از ظرفیت‌های اجرایی دانشگاه در ایجاد مزارع الگویی پرورش مگس سرباز برای تامین پروتئین خوراک طیور و آبزیان، تولید بذر هیبرید، تولید نشا پیوندی، تولید یانگ پلان، پرورش پاریزت‌های کرم گلوگاه انار بازدید و انتقال دانش به بهره‌برداران استان یزد را ضروری دانست.

در این نشست محمدرضا بی همتا رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران و محمدعلی حاتمی زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد به همراه جمعی از معاونین، مدیران حضور داشتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید