Iranian Agriculture News Agency

سفیر فرانسه در ایران عنوان کرد:

مقام چهارم پرورش آبزیان در جهان به فرانسه تعلق دارد/ علاقه‌مندی شرکت‌های فرانسوی برای افزایش همکاری‌ها با ایران

به‌دلیل تجربه موفق حضور شرکت‌های فرانسوی در پروژه‌های ایرانی از گذشته، می‌توان پیش‌بینی کرد که شرکت‌های بیشتری برای حضور در ایران، سرمایه‌گذاری و انتقال تجارب اظهار تمایل کنند.

مقام چهارم پرورش آبزیان در جهان به فرانسه تعلق دارد/ علاقه‌مندی شرکت‌های فرانسوی برای افزایش همکاری‌ها با ایران

به‌دلیل تجربه موفق حضور شرکت‌های فرانسوی در پروژه‌های ایرانی از گذشته، می‌توان پیش‌بینی کرد که شرکت‌های بیشتری برای حضور در ایران، سرمایه‌گذاری و انتقال تجارب اظهار تمایل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، سفیر فرانسه در ایران، در روزی که به نام فرانسه در تاریخ شیلات ایرانی نامگذاری شده است، گفت: بر اساس دیداری که چندی پیش وزیر دولت فرانسه در امور ماهیگیری و حمل و نقل با وزیر جهاد کشاورزی داشت، برای همکاری شرکت‌های فرانسوی و ایرانی علاقه‌مندی به‌وجود آمده که امیدواریم امروز شاهد تحقق این مهم باشیم.

فرانسوا سینیمو افزود: شرکت‌های فرانسوی زیرساخت‌های لازم برای دانش فنی خوراک آبزیان، واکسن، تأمین تجهیزات بهره‌وری آب و استفاده از پروبیوتیک‌ها را دارند و آماده هستند که دانش و تجارب خود را با شرکت‌های ایرانی تبادل کنند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم افق‌های جدیدی برای توسعه همکاری‌های شیلاتی با افزایش حجم سرمایه‌گذاری شرکت‌های فرانسوی در ایران فراهم آید.

سینیمو ادامه داد: کشور فرانسه با دارا بودن 11 میلیون کیلومتر مرز آبی، دومین قلمرو در ایالات متحده آمریکا است و با صید 10 درصدی، مقام چهارم پرورش آبزیان را در جهان دارد.

وی سرمایه‌گذاری در این بخش را یک میلیارد یورو برشمرد و تصریح کرد: این فعالیت برای 93 هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.


200 میلیون یورو حجم معاملات شیلاتی در فرانسه

سفیر شیلات فرانسه در ایران پرورش ماهی در دریا و برکه را از مهم‌ترین ویژگی‌های آبزی‌پروری در آن کشور برشمرد و یادآور شد:سالانه بیش از 50 هزار تن با رقم معاملاتی معادل 200 میلیون یورو تولید می‌شود.

سینیمو تأکید کرد: صید در دریا، آبزی‌پروری و تبدیل محصولات دریایی از مهم‌ترین اهداف شیلات در کشور فرانسه محسوب می‌شود و آبزیان نقش مؤثری در تغذیه مردم فرانسه ایفا می‌کند.

وی اظهار داشت: تضمین تداوم منابع دریایی و انجام فعالیت‌های شیلاتی با تکیه بر بهره‌برداری پایدار، از مهم‌ترین اهداف شیلات محسوب می‌شود که تلاش می‌کنیم در این زمینه با همتایان ایرانی خود تبادل تجربه داشته باشیم.

سینیمو همچنین گفت: فرانسه و ایران در زمینه شیلات از گذشته‌های دور روابط خاصی داشته‌اند ازجمله آنکه شرکت "آکوا" به‌منظور پرورش ماهی از سال 2015 میلادی در ایران حضور فعال دارد و در طرح جزیره قشم نیز فعالیت می‌کند.

وی در ادامه افزود: دیگر شرکت‌های فرانسوی نیز در زمینه تخم چشم‌زده و سایر تجهیزات ماهی قزل‌آلا با شرکت‌های ایرانی همکاری دارند، به‌گونه‌ای که یکی از شرکت‌های تولیدکننده سالانه 60 میلیون تخم چشم‌زده تولید می‌کند که 20 تا 60 درصد تولید آن به ایران صادر می‌شود.

سینیمو خاطرنشان کرد: شرکت "گلدن‌گروپ" در زمینه مواد اولیه، تجهیزات و خدمات تخصصی از سال 2002 میلادی در ایران فعالیت دارد و علاوه بر شرکت‌های فوق، تعداد دیگری از شرکت‌های فرانسوی تمایل دارند با ایرانیان فعالیت کنند تا همکاری‌های جدید را آغاز کنند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که مبادلات و صحبت‌های مثمرثمری در این بخش صورت گیرد.

در ادامه این برنامه، 16 شرکت شیلاتی فرانسوی به معرفی فعالیت‌های خود می‌پردازند تا شرکت‌های ایرانی حاضر در این همایش با نحوه فعالیت آنها آشنا شده و در نشست‌های تخصصی که عصر امروز برگزار می‌شود، بتوانند همکاری‌های مشترکی را با یکدیگر به امضا برسانند./

M-950419-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید