Iranian Agriculture News Agency

پیام مدیرکل امور عشایر شمال استان کرمان به مناسبت ۱۵ مهرماه روز ملی روستا و عشایر

مدیرکل امور عشایر استان کرمان افزود: نقش این قشر از جامعه در عرصه های مختلف خدمت رسانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چه در دوران دفاع مقدس و حضور فعال در جبهه های حق علیه باطل و چه در عرصه تولید و خودکفایی بی بدیل است.

پیام  مدیرکل امور عشایر شمال استان کرمان به مناسبت ۱۵ مهرماه روز ملی روستا و عشایر

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، نیکزادی مدیرکل امور عشایر استان کرمان به مناسبت ۱۵ مهرماه روز ملی روستا و عشایر گفت:  جامعه روستایی و عشایری خاستگاه و آغازگر تمدن بشر است که با فرهنگ و شیوه زندگی مخصوص خود مردمانی صبور، تلاشگر، معتقد و غیور را تربیت کرده است.روستاییان و عشایر بر خلاف نسبت جمعیتی پایین، نقش مهمی در امنیت ، اقتصاد و استقلال کشور ایفا می‌کنند و بعنوان کانون‌های کوچک تولیدی، سهم بزرگی در توسعه استانی و ملی دارند. روستاییان و عشایر با تواضع وساده زیستی نقش مهمی در استقلال کشور بر عهده دارند،صداقت وساده زیستی این قشر زحمت کش شایسته تقدیر است.

 وی افزود:پس از انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به روستاها و مناطق عشایری و توسعه آنها به عنوان رُکنی پراهمیت در رشد همه جانبه جامعه مورد توجه قرار گرفت و ما حصل آن توسعه زیرساخت ها در مناطق روستائی ، عشایری و کمتر برخوردار بود.

مدیرکل امور عشایر استان کرمان  افزود:اینجانب 15 مهرماه؛ روز ملی "روستا و عشایر" را به روستائیان و عشایر عزیز استان کرمان  تبریک می گویم و امیدوارم با توجه به ظرفیت های ارزشمندی که مناطق عشایری استان در بخش های مختلف کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و بویژه بخش گردشگری و بومگردی دارد، با مشارکت روستانشینان و عشایر عزیز، شاهد ارتقای شاخص های توسعه پایدار و پیشرفت و آبادانی هر چه بیشتر روستاهای استان باشیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید