Iranian Agriculture News Agency

برگزاری کارگاه آموزشی پرورش آبزیان و ماهیان خاوری در ارزوئیه

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان به همراه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوییه از پروژه در حال احداث پرورش ماهیان خاویاری بازدید کردند.

برگزاری کارگاه آموزشی پرورش آبزیان و ماهیان خاوری در ارزوئیه

به گزارش خبرنگار ایانا از کرمان،  در این بازدید ابوالقاسمی مدیر شیلات استان کرمان بیان کرد: پروژه پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت ۱۰۰ تن تولید ماهی خاویاری با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد درمنقه قادرآباد در دست احداث است.

در حاشیه این بازدید، کارگاه آموزشی پرورش آبزیان و ماهیان خاویاری، با حضور کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی، مسئولان مراکز، کارشناسان پهنه و تعدادی از بهره‌برداران و متقاضیان به آبزی‌پروری در محل مدیریت جهاد کشاورزی ارزوئیه برگزار شد.

هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی معرفی و پرورش ماهیان خاویاری و انواع آبزیان در استخرهای ذخیره آب و نحوه بهره‌برداری از استخرهای دو منظوره با توجه به پتانسیل‌های منطقه بوده است.

در این کارگاه آموزشی فراگیران در خصوص چگونگی پرورش ماهیان خاویاری و تغذیه آنها و همچنین پرورش ماهیان سردابی و گرمابی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی همچنین استفاده از پتانسیل قنوات، افزایش درآمد کشاورزان و غنی‌سازی آب مصرفی کشاورزی با پرورش ماهی، مباحث علمی را فرا گرفتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید