Iranian Agriculture News Agency

168 هکتار از اراضی شهربابک به کشت زعفران اختصاص دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: این شهرستان با دارا بودن 168 هکتار سطح زیر کشت زعفران یکی از تولید کنندگان طلای سرخ در استان است .

168 هکتار از اراضی شهربابک به کشت زعفران اختصاص دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، وزیری گفت: 155 هکتار از مزارع شهرستان  در فاز تولید اقتصادی با سن بالای سه سال  و 13 هکتار نهال می باشد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: برداشت زعفران از  سطح مزارع شهرستان بسته به شرایط جوی ،  درجه حرارت منطقه  و میزان گلدهی مزارع ، از اواسط ابان ماه شروع و تا اوایل آذر ماه ادامه دارد .

وی گفت: پیش بینی می گردد  با احتساب  متوسط عملکرد 5/3کیلو گرم   در هکتار 540 کیلو گرم کلاله خشک زعفران از سطح مزارع شهرستان برداشت شود.

وی افزود: عملکرد در سال جاری به علت وقوع بارن های سیل اسا در مرداد ماه و افت شدید دما در اوایل فصل نسبت به سنوات قبل کاهش داشته است .

وی با اشاره به این مطلب که، زعفران  تولیدی شهرستان به دلیل مرغوبیت و کیفیت رنگ و عطر   از  بازار پسندی  بالایی برخوردار است، افزود: محصول تولیدی علاوه بر داخل استان  در خارج از استان نیز به فروش می رسد .

وی در ادامه گفت : اداره ترویج ، تولیدات گیاهی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی با  انتشار و توزیع تک برگ ترویجی بین متقاضیان ، اموزش چهره به چهره  در راستای ارتقاء سطح آگاهی بهره برداران و ترویج کاشت این محصول  اقدامات  شایانی صورت داده اند وهمچنین در شهرستان یک شرکت  با نام زعفران ناب بابک شروع بکار نموده که  امید است با حمایت مسئولان بتواند گام موثری در رونق کشت و صادرات این محصول اقتصادی برای کشاورزان شهرستان بردارد.

  

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید