Iranian Agriculture News Agency

همیاری کشاورزان با کارشناسان بخش کشاورزی در راستای طرح های مبارزه با آفات

با حضور دکتر برومندی معاون وزیر در امور باغبانی، دکتر علایی مقدم معاون وزیر و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور و هیات همراه، دکتر خیراندیش رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان، فرمانداران شهرستانهای رفسنجان، بم، و نرماشیر، رئیس پژوهشکده پسته، مسئول کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، رئیس مرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی و منابع طبیعی کرمان و جمعی از معاونین ومدیران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان جلسه ستاد گیاهپزشکی استان برگزار شد.

همیاری کشاورزان با کارشناسان بخش کشاورزی در راستای طرح های مبارزه با آفات

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، خیراندیش در این جلسه گفت: کشاورزی استان کرمان در سال جاری با بلایای طبیعی از جمله سرمای بهاره، سیل در تابستان و طغیان آفت سوسک سرخرطومی مواجه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: نتایج جلسات زمانی به مرحله اجرا و نتیجه مطلوب می رسند که حداقل هزار برابر آن کار اجرائی و اطلاع رسانی های علمی در کنار کار عملی انجام شود.

خیراندیش خاطرنشان کرد: در سال گذشته 45 هزار تن خرمان به جهت عارضه خشکیدگی خوشه از بین رفته است و برای مبارزه علمی و اصولی با این آفت با دانشگاه شهید باهنر قراداد بسته شده و 3 میلیارد تومان اعتبار استانی تخصیص داده شده است.

وی در پایان تأکید کرد: اگرکارهای مبارزه با آفت سرخرطومی با همکاری و همیاری باغداران انجام شود به نتیجه مطلوب می رسد و اصل کار همیاری کشاورزان و پشتیبانی دلسوزانه کارشناسان و آموزش به باغداران است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید