Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد:

پرداخت تسهیلات برای خرید 999دستگاه ادوات کشاورزی در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در راستای اجرای طرح جهش تولید، تسهیلات ارزان قیمت خرید 999 دستگاه ادوات کشاوری در اختیار کشاورزان استان قرار می دهد.

پرداخت تسهیلات برای خرید 999دستگاه ادوات کشاورزی در کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان؛ محمد فرید سپری در سومین جلسه طرح جهش تولید در دیمزارهای استان اظهار کرد: بارندگی‌های پاییزی امسال تا اکنون مؤثر بوده و امیدواریم کشت‌های پاییزه قبل از سرما به سطح سبز مناسب برسند و کشت‌های انتظاری خوبی را در استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ۴۸۰ هزار هکتار از اراضی استان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت خواهد رفت، افزود: امسال برنامه ابلاغی کشت ۲۶۰ هزار هکتار گندم داشته‌ایم که تاکنون با کشت ۲۵۸ هزار و ۳۰۱ هکتار، ۹۹ درصد برنامه ابلاغی تحقق یافته است.

وی ادامه داد: برنامه ابلاغی برای محصول جو هم ۹۶ هزار هکتار است که تاکنون ۳۰ هزار هکتار کشت شده و امیدواریم با تلاش همکاران و بهره برداران بخش تا حد امکان برنامه ابلاغی تحقق یابد.

سپری خاطرنشان کرد: برنامه ابلاغی کشت نخود هم ۴۰ هزار هکتار است که تاکنون ۱۹۵ هکتار کشت پاییزی داشته‌ایم و در بعضی از مناطق استان هنوز هم کشت ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اذعان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) حامی اصلی طرح جهش تولید در دیمزارهای استان است و با تأمین اعتبارات لازم و کمک‌های بلاعوض در جهت اجرای کشاورزی پایدار و افزایش درآمد کشاورزان کردستانی نقش آفرینی کرده است.

وی با بیان اینکه کشاورزان متقاضی ادوات کشاورزی حفاظتی به مراکز و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند خاطر نشان کرد: با کمک اعتبارات و تسهیلات ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، تسهیلات لازم برای خرید هزار دستگاه ادوات کشاورزی برای اجرا و توسعه کشاورزی حفاظتی در اختیار کشاورزان استان قرار خواهد گرفت.

سپری اظهار داشت: ۷۰ درصد تولیدات بخش کشاورزی استان کردستان در بخش زراعت است و به همین جهت باید این بخش را به مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین دانش‌های دنیا مجهز کنیم تا پایداری تولید را در کشاورزی نهادینه کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با تأکید بر تناوب کشت محصولات کشاورزی افزود: استفاده از گیاهان علوفه‌ای و دانه‌های روغنی در تناوب با کشت محصول گندم و نیز جلوگیری از آییش بی رویه دیمزارهای استان، تأثیر بسزایی در عملکرد و پایداری تولید و نیز افزایش درآمد بهره برداران دارد.

وی خاطر نشان کرد: حذف گاوآهن‌های برگردان در اراضی استان به سود کشاورزان خواهد بود و استفاده از کارنده های کشاورزی حفاظتی جدای از کاهش هزینه‌های تولید، عامل اصلی در افزایش درآمد بهره برداران خواهد بود.

سپری با تأکید بر اینکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی تنها سازوکار مناسب برای حمایت از کشاورزان است، از بهره برداران استان خواست جهت بیمه محصولات کشاورزی خود به کارگزاری‌های صندوق بیمه در شهرستان‌ها مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید