Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان

پیش‌بینی برداشت 5 هزار تن دانه روغنی کلزا در کردستان

​معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان گفت: پیش‌بینی می‌شودپنج هزار تن دانه روغنی کلزا از سطح بیش از دو هزار هکتار از مزارع زیرکشت این محصول در کردستان برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت 5 هزار تن دانه روغنی کلزا در کردستان
به گزارش خبرنگار ایانا از  کردستان  ، محمدصالح احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان  بیان کرد: در سال زراعی جاری (۱۴۰۱_۱۴۰۲) دو هزار و ۸۷ هکتار از مزارع کردستان زیرکشت کلزا قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در کاشت کلزا از ارقام فرانسوی  و آلمانی مرغوب استفاده شده است، افزود: در سال‌های گذشته به دلیل استفاده از ارقام بی‌کیفیت، دانه‌های کلزا ریزش داشتند اما اکنون با استفاده از ارقام با کیفیت این مشکل حل شده است.

احمدی از رشد صد درصدی سطح زیرکشت این محصول در سال زارعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت:  بیشترین سطح زیر کشت کلزا در شهرستان‌های قروه، دهگلان، سقز و مریوان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری پنج هزار تن دانه روغنی کلزا در مزارع زیرکشت این محصول تولید شود که عملیات برداشت آن اوایل تیر آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی برای کشت کلزا در سال آینده زیر کشت بردن سه هزار و ۵۰۰ هکتار بوده است.

احمدی با اشاره به اینکه خرید تضمینی کلزا توسط دولت انجام می‌شود، یادآور شد: قیمت خرید تضمینی کلزا هم اکنون ۲۲ هزار تومان است که احتمال تغییر این میزان وجود دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید