Iranian Agriculture News Agency

۶ هزار تن ماهی در کردستان تولید شد

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در 9 ماهه سال جاری، ۶ هزار تن ماهی در استخرها و مجتمع های پرورشی و منابع آبی استان تولید و روانه بازار شد.

۶ هزار تن ماهی در کردستان تولید شد
 

به گزارش خبرنگار ایانا از  کردستان حمید حسین‌پور  با اشاره به اینکه بیش از ۲۵۰ واحد پرورش ماهی از جمله استخرهای کشاورزی و مجتمع های پرورشی در استان وجود دارد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه سه هزار تن ماهی در واحدهای پرورشی استان تولید شد.

وی با اشاره به اینکه از اواخر شهریور صید ماهی از این منابع آغاز و تا پایان اسفند ادامه دارد، اضافه کرد: براساس برآورد انجام شده سه هزار تن ماهی هم از منابع آبی استان توسط تعاونی های صیادان صید و روانه بازار شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه تنها در هفت سد استان اجازه صید ماهی به تعاونی های صیادان داده شده است، گفت: ۶ تعاونی صیادان و یک شخص حقیقی ( ر سد زیویه کامیاران) مجوز صید ماهی از منابع آبی و سدهای استان را دارند.

حسین‌پور تعداد افراد شاغل در تعاونی های صیادان استان را ۴۲۳ نفر خواند و یادآور شد: براساس پیش بینی انجام شده تا پایان سال میزان تولید ماهی در استان به بیش از ۱۱ هزار تن خواهد رسید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید