Iranian Agriculture News Agency

رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی کردستان

تمام ماشین‌آلات کشاورزی کردستان پلاک‌گذاری شد

 رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۱۰۰ درصد ماشین‌آلات کشاورزی استان شامل تراکتور و کمباین پلاک گذاری شد

تمام ماشین‌آلات کشاورزی کردستان پلاک‌گذاری شد

به گزارش خبرنگار ایانا از  کردستان، حسین ‌آقاعزیزی، با اشاره به اینکه پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی از سال ۱۳۹۰ در استان آغاز شد، اظهار داشت: در حال حاضر تراکتور و کمباین بدون پلاک در استان نداریم.

وی با اعلام اینکه ۲۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه تراکتور و یک هزار و ۴۹۵ کمباین در استان وجود دارد، افزود: از این تعداد ۲۰ هزار دستگاه که فاقد پلاک بودند در این ۱۱ سال شماره‌گذاری شدند و مابقی هم جزو دستگاه‌های تازه خریداری شده از سوی بهره‌برداران بوده که در مراحل تحویل، پلاک گذاری آنها انجام شده است.

رییس اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: به دلیل وجود تعاونی تراکتورداران و کمباین داران در هر شهرستان و انجام مراحل شماره‌گذاری از طریق آنها بدون صرف هیچ هزینه ای برای سازمان، کردستان جزو استان های برتر کشور در زمینه پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی است.

آقاعزیزی با بیان اینکه ارائه خدماتی هم چون عرضه سوخت به ماشین آلات کشاورزی مشروط به پلاک گذاری است، یادآور شد: در حال حاضر ۷۰ درصد ماشین آلات کشاورزی استان فرسوده و عمری بالای ۱۳ سال و نیاز به نوسازی دارد.

شماره گذاری ماشین آلات کشاورزی بر اساس برنامه ریزی مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهادکشاورزی با هماهنگی وزارت کشور به منظور هویت بخشی و شناسنامه دار کردن دستگاه های کشاورزی و صدور کارت سوخت هوشمند انجام شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید