Iranian Agriculture News Agency

۱۴ طرح کشاورزی شهرستان سقز به بهره برداری می رسد

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز اظهار داشت: 15 هکتار زمین های زراعی این شهرستان به کشت گیاهان دارویی چون "گل گاوزبان، رازیانه و گل محمدی" اختصاص یافته است.

۱۴ طرح کشاورزی شهرستان سقز به بهره برداری می رسد

 

به گزارش خبرنگار ایانانا در کردستان؛ منصور تیموری در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: سقز، برای توسعه کشت گیاهان دارویی و شغل های جانبی این کشت چون گلاب گیری و اسانس گیری از ظرفیت خوبی برخوردارست.

تیموری با اشاره به حمایت از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در زنجیره تامین، تولید و توزیع محصولات کشاورزی و دامی ادامه داد: شرکت سرمایه گذار غیربومی برای احداث باغ های الگویی و کشت ها محصولات کم آب بر، اعلام آمادگی نموده است.

این مسئول، تلاش برای اجرای طرحهای پیشران توسعه با محوریت افزایش تولید گوشت قرمز، افزایش احداث باغ های دیم و تبدیل ۵ هزار هکتار از باغ های دیم به آبی را از برنامه های مجموعه جهاد برشمرد.

وی، صیانت از حقوق ۱۷ هزار بهره بردار، استقبال و حمایت از سرمایه گذاران، تلاش بیشتر برای هم افزایی ادارات زیرمجموعه جهاد کشاورزی، انجام مطالعات آبزی پروری در سد چراغ ویس، توجه به کشاورزی پایدار، زراعت گیاهان علوفه ای و جهش زراعت را از دیگر برنامه ها، اعلام نمود.

تیموری در ارتباط با خانه باغ ها هم اعلام کرد: بر اساس قانون، خانه باغ باید در زمینی به مساحت یک هکتار احداث و خانه کارگری آن در ۴۰ متر و یک طبقه احداث شود.

وی یکی از مشکلات حوزه کشاورزی شهرستان سقز را دیمی بودن زمین ها برشمرد و اعلام نمود: حدود ۱۱ درصد از زمین های شهرستان سقز یعنی ۲۰ هزار هکتار آبی است در حالی که شهرستان دارای ۱۴۷ هزار هکتار زمین دیم است.

۱۴ طرح کشاورزی با اعتبار و هزینه ۲۹٫۵ میلیارد تومان در شهرستان سقز به بهره برداری می رسد

تیموری در ادامه این نشست خبری افزود: فاز دوم پرورش مرغ مادر کابوک و سیلوی ذخیره غلات و ۱۲ طرح آبیاری تحت فشار در روستاهای « قشلاق رضا، خوشه دره، بدرآباد، آلکلو، تموغه، باغلوجه، مزره، قشلاق ملا و میرآباد » از جمله طرحهایی است که به مناسب هفته جهاد کشاورزی، به بهره برداری می رسد.

تیموری اضافه نمود:با افتتاح این طرحها ضمن پایداری در عرصه مشاغل ۵۴ شغل ایجاد می شود.

وی یادآور شد: هفته جهاد کشاورزی که از امروز ۲۱ خردادماه آغاز ، به نام؛ کشاورزی دانش بنیان، تولید ملی و امنیت غذایی نامگذاری شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید