Iranian Agriculture News Agency

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

سمپاشی ۳ هزار هکتار از مزارع کردستان علیه آفت ملخ

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: پنج شهر استان درگیر آفت ملخ است و تاکنون مبارزه علیه این آفت در سطح سه هزار هکتار از مزارع و باغات استان انجام شده است.

سمپاشی ۳ هزار هکتار از مزارع کردستان علیه آفت ملخ

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، فریدون حامدی با اشاره به اینکه ملخ جزو آفت‌های خطرناک نیست و اگر به موقع با آن مبارزه شود بخوبی کنترل خواهد شد،افزود: خشکسالی، تغییرات اقلیمی و از بین رفتن دشمنان طبیعی باعث افزایش جمعیت برخی حشرات که می‌توانند به کشاورزی خسارت وارد کنند، شده است.

وی با بیان اینکه باغات و مزارع شهر‌های سروآباد، مریوان، کامیاران، بانه و شویشه درگیر آفت ملخ هستند، افزود: با کانون کوبی می‌توانیم این آفت را کنترل و در سطح هفت تا هشت هزار هکتار هم باید اقدام به مبارزه کنیم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: سم و دستگاه سم پاش پشت موتوری دستی و تراکتوری برای مبارزه با این آفت در شهر‌های کانون این آفت بین کشاورزان توزیع شده است، و فرآیند مبارزه با آفت ملخ شاخک بلند از اواخر فروردین آغاز شده و تا اواخر خرداد ماه به طول می‌انجامد.

وی گفت: ۲۵۶ کارشناس پهنه در ۴۳ مرکز جهاد کشاورزی در قالب شبکه مراقبت در سطح استان ساماندهی شدند و آموزش‌های لازم هم به آن‌ها داده شده تا همواره وضعیت مزارع و باغات استان را رصد کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید