Iranian Agriculture News Agency

توزیع نهاده های دامی متناسب با هویت‌گذاری دام /دامداران هویت‌گذاری دام را جدی بگیرند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در نشست کمیته راهبری توزیع نهاده های دامی با اشاره به اینکه هویت‌گذاری دام باید از سوی دامداران جدی گرفته شود اظهار داشت :در سال جاری تخصیص نهاده دامی فقط براساس هویت گذاری دام است.

توزیع نهاده های دامی متناسب با هویت‌گذاری دام /دامداران هویت‌گذاری دام را جدی بگیرند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری ،عطاالله ابراهیمی اظهار کرد: با اجرای طرح هویت گذاری دام ها، تمامی اطلاعات دامدار و دام در سامانه ثبت شده و نهاده اختصاص یافته فقط بر اساس اطلاعات این سامانه است.

وی تاکید کرد :تمامی دامداران استان باید موضوع هویت‌گذاری دام را جدی بگیرند و در اسرع وقت برای هویت دار کردن دام خود اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بااشاره به مزایای طرح هویت گذاری دام اظهار داشت :این طرح علاوه بر بالا بردن امنیت دام و جلوگیری از سرقت و کاهش قاچاق دام و اختصاص سهمیه نهاده به بهره‌برداران به برنامه‌ریزی جهت تولید نیز کمک می‌کند.

ابراهیمی به توزیع بیش از 5 هزارتن نهاده دامی در اواخر اسفند ماه سال قبل اشاره کرد و افزود :در سهمیه نوبت 3 اسفند 1399 میزان 5 هزار و 119 تن نهاده دامی از قبیل جو ،ذرت و کنجاله سویا بین دامداران استان توزیع شد

وی با اشاره به اینکه نهاده توزیع شده مختص واحدهای پرورش دام سبک و سنگین بود بیان کرد :مقدار 2 هزار و 347 تن جو ،2 هزار و 292 تن ذرت و 480 تن کنجاله سویا بین دامداران استان توزیع شد

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید