Iranian Agriculture News Agency

به‌کارگیری 62 دستگاه چاپر در برداشت ذرت علوفه‌ای چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره امور فناوری مکانیزاسیون جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: 62 دستگاه چاپر برداشت ذرت برای برداشت این محصول از چهار هزار و 100 هکتار از اراضی استان استفاده می‌شود.

به‌کارگیری 62 دستگاه چاپر در برداشت ذرت علوفه‌ای چهارمحال و بختیاری

امرالله اسماعیلی در گفت‌وگوی با خبرنگار ایانا در شهرکرد اظهار کرد: تعداد 187 دستگاه کمباین در برداشت محصولات زراعی استان شامل (گندم، جو،کلزا، حبوبات)مشارکت دارند که از این تعداد 125 دستگاه بومی استان است.

وی با اشاره به فعالیت 9 هزار و 200 دستگاه تراکتور در استان، افزود: 62 دستگاه چاپر برداشت ذرت علوفه‌ای این روزها مشغول برداشت محصول هستند که از این تعداد 9 دستگاه خودگردان و مابقی به صورت کشنده است.

رئیس اداره امور فناوری مکانیزاسیون جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری به تفاوت هزینه برداشت ذرت و چغندرقند اشاره و بیان کرد: امکان بروز سرما و خسارت سرما زدگی ذرت علوفه‌ای یکی از دلایل تسریع در فرآیند برداشت این محصول و در نتیجه افزایش تقاضا برای استفاده از ماشین‌آلات مرتبط با ذرت در استان است که روی قیمت برداشت آن اثر می‌گذارد اما در خصوص چغندرقند چنین نیست.

اسماعیلی تاکید کرد: مدت زمان برداشت ذرت علوفه‌ای(پیک برداشت)  20 روز و این مدت برای چغندرقند تقریبا دو ماه است که این موضوع نیز روی قیمت برداشت اثر می‌گذارد.

وی به وجود تعداد 200 دستگاه برای  برداشت چغندرقند شامل غده کن، برگ زن و ست کامل برداشت در استان اشاره کرد و گفت: 350 دستگاه انواع کارنده بذر گندم، جو و کلزا و تعداد 655 دستگاه برای برداشت سیب زمینی در استان وجود دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید