Iranian Agriculture News Agency

فروش نان فله‌ای در فروشگاه‌ها تخلف محسوب می‌شود

معاون توسعه بازرگانی و صنایع غذایی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از اهداف دولت در هدفمندی یارانه‌ها اعمال یارانه آرد در راستای کنترل فروش و کیفیت‌بخشی به نان است که کمک موثری بدون افزایش قیمت نان به مردم و نانوایان دارد.

فروش نان فله‌ای در فروشگاه‌ها تخلف محسوب می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری، معاون توسعه بازرگانی و صنایع غذایی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: نانواهایی که قصد دارند نان را به فروشگاه‌ها بفروشند حتما باید شناسه بهداشتی داشته باشند و مشخصات واحد تولیدی، تاریخ تولید و انقضا و کد بهداشتی مواردی است که باید روی هر بسته نان درج شود و فروش نان فله‌ای در فروشگاه‌ها تخلف محسوب می‌شود

آیت‌الله مظفری صبح امروز در جلسه هفتمین گردهمایی آموزشی نانوایان شهرستان شهرکرد گفت: یکی از اهداف دولت در هدفمندی یارانه‌ها اعمال یارانه آرد در راستای کنترل فروش و کیفیت‌بخشی به نان است که کمک موثری بدون افزایش قیمت نان به مردم و نانوایان دارد.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: نان گران نخواهد نشد اما چون نان در سال‌های قبل در استان نیز تغییر قیمتی نداشته و به نسبت کشور ارزان‌تر است پیشنهاد شده که در راستای متعادل‌سازی قیمت کارشناسی برای نان اعلام شود. 

خالد طاهری، معاون توسعه بازرگانی و صنایع غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه بیان داشت: مرحله سوم طرح هوشمندسازی فروش نان از ۲۵ بهمن در سراسر کشور آغاز شده است که در این مرحله در راستای جبران هزینه نانوایان سود پخت روزانه از ۱۵ به ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: تخصیص آرد بر اساس عملکرد کارتخوان در نانوایی‌ها انجام می‌شود لذا لازم است نانواها از کارت‌خوان‌های هوشمند بانک سپه استفاده کنند و به هیچ‌وجه پول نقد دریافت نشود و از دستگاه سایر بانک‌ها استفاده نکنند.

وی با بیان اینکه در این طرح آرد به صورت شناور در اختیار نانوا قرار می‌گیرد، گفت: اگر کارتی خارج از زمان کاری نانوایی کشیده شود و یا فروش نامتعارفی انجام شود تخلف محسوب می‌شود و سبب کسر از سهمیه آرد خواهد شد.

طاهری با اشاره به اینکه امید است با اجرای این طرح‌ها کیفیت نان در سطح استان افزایش یابد، افزود: نانواهایی که قصد دارند نان را به فروشگاه‌ها بفروشند حتما باید شناسه بهداشتی داشته باشند و مشخصات واحد تولیدی، تاریخ تولید و انقضا و کد بهداشتی مواردی است که باید روی هر بسته نان درج شود و فروش نان فله‌ای در فروشگاه‌ها تخلف محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید