Iranian Agriculture News Agency

تشکیل ۶۰۰ پرونده برای نانوایان متخلف چهارمحال و بختیاری/ ۲۲ نانوایی پلمب شد

مسئول دبیرخانه کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در ۹ ماهه نخست سال جاری ۶۰۰ پرونده تخلف از واحدهای نانوایی استان به تعزیرات حکومتی ارسال و ۲۲ واحد نانوایی متخلف پلمب شد.

تشکیل ۶۰۰ پرونده برای نانوایان متخلف چهارمحال و بختیاری/ ۲۲ نانوایی پلمب شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری، امین طهماسبی، با اشاره به پلمب ۲۲ واحد نانوایی متخلف در استان، گفت: طی ۹ ماهه نخست امسال بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ مورد بازرسی از نانوایی‌های سطح استان انجام شده که در این بازرسی‌ها ۶۰۰ پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

مسئول دبیرخانه کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان چهارمحال و بختیاری افزود: بیشترین تخلفات کشف شده شامل عرضه خارج از شبکه آرد، کم‌وزن بودن چانه‌ها و تعطیلی غیرمجاز بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر علاوه‌بر نظارت از طریق سامانه هوشمند «نانینو»، ۱۳ اکیپ نیز به صورت روزانه بر عملکرد نانوایی‌های استان نظارت دارند.

طهماسبی تهیه بانک اطلاعاتی فعالان حوزه آرد و نان را از مهمترین اقدامات انجام شده در سال‌جاری عنوان کرد و گفت: علاوه‌بر آن تمامی واحدهای نانوایی در مناطق شهری استان به دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز شدند و این دستگاه‌ها در نانوایی‌های روستایی نیز به زودی نصب می‌شود.

وی از تمدید پروانه کسب ۱۰۰ واحد نانوایی در استان طی ۹ ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: همچنین پروانه کسب ۴۹ واحد نانوایی غیرفعال نیز باطل شد.

مسئول دبیرخانه کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان سازمان جهادکشاورزی استان خاطرنشان کرد: در سال‌جاری یک‌هزار و ۸۰۰ برنامه در راستای ساماندهی گندم، آرد و نان در استان به تصویب رسیده و بسیاری از این مصوبات به مرحله اجرا رسیده است.

طهماسبی خاطرنشان کرد: با اجرای کامل طرح ساماندهی گندم، آرد و نان، علاوه‌بر هدفمند کردن واقعی یارانه تخصیصی به نان، پیش‌‌بینی می‌شود صرفه‌‌جویی معناداری در مصرف آرد رخ دهد.

وی بیان داشت: با بهره‌‌گیری از سامانه نظارت بر عملکرد نانوایان نانینو،که به دستگاه‌های هوشمند نصب شده در نانوایی‌‌ها متصل است، امکان رصد و پایش لحظه‌‌ای عملکرد نانوایان، همچون اطلاعات مشتریان، ساعات فعالیت، میزان نان تولیدی و آرد مصرفی فراهم می‌‌شود.

طهماسبی خاطرنشان کرد: پیگیری جمع‌‌آوری اطلاعات کامل توزیع‌‌کنندگان و مصرف‌‌کنندگان آرد خام روستاییان و عشایر و ثبت در سامانه مربوطه نیز در دستور کار امور عشایر و تعاون روستایی استان است.

قابل ذکر است، ۸۵۰ واحد نانوایی در چهارمحال و بختیاری فعال است و سالانه بیش از ۷۰۰ میلیون قرص نان در این استان تولید می‌شود.

همچنین سالانه ۱۸۰ هزار تن گندم در استان به روش‌های مختلف استفاده می‌شود که ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تن سالانه توسط گندم‌کاران تولید و مابقی از خارج استان وارد می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید