Iranian Agriculture News Agency

یک میلیون اصله نهال مثمر در چهارمحال و بختیاری توزیع می‌شود

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود یک میلیون اصله نهال مثمر شناسنامه‎دار از طریق ۲۲ جایگاه تعیین شده در استان توزیع شود.

یک میلیون اصله نهال مثمر در چهارمحال و بختیاری توزیع می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری،ابراهیم شیرانی، گفت: پیش‌بینی می‌شود یک میلیون اصله نهال مثمر شناسنامه ‎دار از طریق ۲۲ جایگاه تعیین شده در استان از اول اسفندماه توزیع شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، افزود: از این تعداد، حدود ۵۰۰ هزار اصله نهال به منظور تکمیل و توسعه طرح‌های عمده شامل سایت باغی در مناطق سودجان، شهرستان شهرکرد، افسرآباد و صفا آباد شهرستان کوهرنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی، اضافه کرد: نهال‌های توزیعی شامل گونه‌های هسته‌دار از جمله گردو، بادام، شلیل، هلو، گیلاس و آلبالو و گونه‌های دانه‌دار از جمله سیب، به و گلابی است.

شیرانی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و تا پایان زمان توزیع نهال، ۱۰۰ هزار اصله نهال دیگر از ارقام کم آب‌بر، دیر گل اصلاح شده مورد تأیید کمیته فنی و حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان و انگور دیم از کردستان و استان‌های تولیدکننده و مستعد وارد چهارمحال و بختیاری می‎شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه توسعه و جایگزینی باغات در سال زراعی جاری در استان حدود ۵۰۰ هزار اصله نهال نیاز دارد، اظهار داشت: در سال جاری ۵۰۰ هزار اصله نهال مثمر اصلاح شده در ۱۶ نهالستان با بیش از ۱۰ هکتار مساحت تولید شده که ارزش این مقدار نهال بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال است.

شیرانی ادامه داد: ورود نهال‌های دانه‌دار به چهارمحال و بختیاری به دلیل برخی از بیماری‌ها و شرایط قرنطینه‌ای ممنوع است و الزاماً بهره‌برداران بایستی از تولید نهالستان‌های مجوزدار استان استفاده کنند.

وی، در پایان به باغداران توصیه کرد: برای تهیه نهال شناسنامه‌دار به جایگاه‌های مجاز مراجعه و از خرید نهال‌های فاقد شناسنامه خودداری کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید