Iranian Agriculture News Agency

تولید یک میلیارد اصله نهال در کشور هدفگذاری شد

معاون توسعه و برنامه‌ریزی سازمان جنگلها و مراتع کشور گفت: در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی برنامه هفتم توسعه، تولید یک میلیارد اصله نهال در کشور هدفگذاری شده است

تولید یک میلیارد اصله نهال در کشور هدفگذاری شد

به گزارش خبرنگار ایانادر استان چهارمحال وبختیاری، مصطفی جلیلی شامگاه چهارشنبه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: تولید این تعداد نهال در طول چهار سال باید محقق شود که برای ایجاد زیرساخت‌های این برنامه در فاز نخست ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی حراست و احیای جنگلهای زاگرس را از مهمترین برنامه‌های این سازمان برشمرد و گفت: دولت اهتمام جدی برای این موضوع دارد به طوری که بخشی از اعتبارات سفر استانی رییس‌جمهور به همین منظور اختصاص یافته و بخش قابل توجهی از این اعتبارات نیز تخصیص یافته است.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی سازمان جنگلها و مراتع کشور ادامه داد: بخشی از اعتبارات سفر نیز در قالب تعمیر و تجهیز یگان‌های حفاظت اختصاص یافته که نقش مهمی در حراست از جنگلهای زاگرس دارد.

جلیلی با بیان اینکه چهار هزار نفر در یگان‌های حفاظت سازمان جنگلها مشغول فعالیت هستند، اظهار داشت: تامین حقوق این افراد یکی از چالش‌های جدی این سازمان است که بخشی از آن در سطح ملی در حال تامین است.

وی، اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری را از دیگر برنامه‌های مهم این سازمان برشمرد و گفت: سهم استان چهارمحال و بختیاری از اعتبارات این حوزه در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۲ میلیارد تومان بوده است.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی سازمان جنگلها و مراتع کشور به مشارکت این سازمان در اجرای قانون جهش مسکن نیز اشاره کرد و گفت: اتفاقات خوبی در خصوص تامین زمین موردنیاز و واگذاری آن به راه و شهرسازی رخ داده است.

قابل ذکر است: بخشی از جنگل‌های زاگرس در چهارمحال و بختیاری قرار دارد که طی سه دهه اخیر با تخریب ۳۰ هزار هکتار از این عرصه‌ها، سطح جنکلهای زاگرس در این استان از ۳۴۰ هزار هکتار به ۳۱۵ هزار هکتار کاهش یافته است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید