Iranian Agriculture News Agency

18درصد اعتبارات اراضی شیب دار کشور در اختیار استان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل دفتر آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت :از 33 میلیارد تومان اعتبار اراضی شیب دار کشور، 18 درصد آن سهم استان چهارمحال و بختیاری است که اگر اراضی شیب‌دار در این استان افزایش یابد قطعا سهم این استان نیز در اعتبارات بیشتر خواهد بود.

18درصد اعتبارات اراضی شیب دار کشور در اختیار استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،رضا سرافرازی در سفر به استان چهارمحال و بختیاری گفت :همه شاهد بودند استان چهارمحال و بختیاری که سرچشمه سه رودخانه بزرگ کشور بوده دچار کم آبی شده است به همین دلیل وزارت جهادکشاورزی دیدگاه توسعه عمودی داشته که پایداری اشتغال و امنیت غذایی در اولویت کار قرار دارد.

وی گفت: در معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی کشور به دنبال کمک به بهره‌وری بهتر بوده است، خوشبختانه سرانه آبیاری تحت فشار در استان چهارمحال و بختیاری به دلیل کیفیت منابع آبی و پیگیری‌ها نسبت به بقیه استان‌ها بیشتر بوده یعنی سرانه آبیاری تحت فشار این استان 40 درصد است.

مدیرکل دفتر آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی کشور با اشاره به مشکلات در آبیاری تحت فشار سال جاری، بیان داشت: در سال‌های گذشته از محل ذخیره ارضی اعتبارات خوبی به آبیاری تحت فشار تخصیص پیدا می‌کرد اما در سال جاری این اعتبارات محدود شد که امید است با تهاترها اتفاقات خوبی بیفتد. اعتبارات شبکه هم محدود شده است و باید مجلس در این زمینه کمک کند.

سرافرازی در پایان خاطرنشان کرد: از 33 میلیارد تومان اعتبار اراضی شیب دار کشور، 18 درصد آن سهم استان چهارمحال و بختیاری است که اگر اراضی شیب‌دار در این استان افزایش یابد قطعا سهم این استان نیز در اعتبارات بیشتر خواهد بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید