Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری خبر داد:

آغاز خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: مازاد و باقیمانده گندم تولیدی سال زراعی گذشته کشاورزان استا ن به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

آغاز خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عطاء‌الله ابراهیمی با اشاره به اینکه این خرید تضمینی با توجه به ابلاغ شرکت بازرگانی دولتی ایران انجام می‌شود، افزود: با توجه به اینکه برخی از کشاورزان، تعاونی‌های تولید، شرکت‌های سهامی زراعی، کشت و صنعت و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی، مقداری از گندم‌های تولیدی خود را برای مصارف بذر مصرفی و سایر مصارف، ذخیره سازی کرده و هنوز مصرف نکرده و علاقه‌مند تحویل آن به مراکز خرید تضمینی هستند، می‌توانند به عرضه این محصول اقدام کنند.

وی گفت: گندم‌های قابل خریداری و تحویل‌گیری باید تولید داخل کشور و محصول سال زراعی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ باشد و تحویل‌گیری گندم‌ها در سیلوی شهید استکی واقع در فرخشهر انجام می‌شود.

ابراهیمی افزود: اداره غله آمادگی دارد که از ۲۰ فروردین ماه تا ۱۵ اردیبهشت ماه این گندم‌ها را خریداری کند و کشاورزان پس از هماهنگی با ادارات جهادکشاورزی شهرستان و دریافت معرفی‌نامه و ثبت اطلاعات در سامانه پهنه‌بندی به این سیلو مراجعه کنند.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: ارزیابی و تعیین مشخصات کیفی گندم‌ها ضروری است و قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی و دور دوم به ترتیب ۱۰۵ و ۱۰۹ هزار و ۲۰۰ ریال به علاوه مبلغ ۱۰ هزار ریال به عنوان جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم گندم است.

سالانه بیش از ۵۸ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم قرار می‌گیرد که ۲۰ هزار هکتار از این میزان گندم آبی و ۳۸ هزار هکتار گندم دیم است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید