Iranian Agriculture News Agency

رفیعی خبر داد:

پیشرفت فیزیکی 50 درصدی طرح کشت گیاهان دارویی در منطقه چالشتر شهرستان شهرکرد

اجرای طرح کشت گیاهان دارویی شرکت توسعه صادرات شیدای چالشتر در سطح 56 هکتار، حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

پیشرفت فیزیکی 50 درصدی طرح کشت گیاهان دارویی در منطقه چالشتر شهرستان شهرکرد

به گزارش خبرنگارایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: این طرح جزء طرحهای ملی است که مجریان آن اعضای شرکت که اکثراً فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی هستند را شامل می‌شود.

فرهاد رفیعی افزود: در این طرح 11 هکتار به کشت باریجه، 11 هکتار آنغوزه، 18 هکتار سنجد و 16 هکتار به کشت موسیر اختصاص داده شده است که در حال حاضر 32 هکتار از سطح کل 56 هکتاری طرح، کشت شده است که شامل 22 هکتار باریجه و آنغوزه و 10 هکتار سنجد می‌باشد و مابقی اراضی نیز با مساعد شدن شرایط آب و هوایی زیر کشت خواهند رفت.

وی میزان تسهیلات استفاده شده در این طرح را 26 میلیارد ریال از صندوق کارآفرینی امید برشمرد و گفت: گیاهان دارویی به عنوان ذخایر ژنتیکی می‌توانند بزرگترین ثروت ملی برای هر کشور و یکی از تولیدات مهم در بخش کشاورزی محسوب شوند.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد خاطر نشان کرد: گیاهان دارویی از ارزش خاصی در علوم زیستی، پزشکی و دامپزشکی به لحاظ پیشگیری و درمان بیماری برخوردارند که در سالهای اخیر استفاده از آنها به دلیل اثبات اثرات مفیدشان، ارزان بودن، نداشتن اثرات جانبی، سازگاری با محیط زیست و به ویژه با توجه به شرایط خشکسالی کشور و نیاز به تغییر الگوی کشت محصولات زراعی آب‌بر به سمت گیاهان دارویی روز به روز در حال افزایش است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید