Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد اعلام کرد:

صادرات ۵۰۰میلیون دلاری محصولات کشاورزی به کشور چین

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر  ۵۰۰ میلیون دلار صادرات محصولات کشاورزی به کشور چین وجود دارد که با امضای ۲ سند همکاری با این کشور صادرات شتاب بیشتری می‌گیرد.

صادرات ۵۰۰میلیون دلاری محصولات کشاورزی به کشور چین

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی ظهر امروز در سفر هیات دولت به استان همدان در  ارتباط زنده تصویری با شبکه خبر، گفت: همزمان در سفر استانی به استان همدان در شهر ملایر با ارتباط تصویری با پکن دو سند همکاری با جمهوری خلق چین به امضا رسید.

وی گفت: این مهم در راستای  سیاست های دولت سیزدهم برای توسعه همکاری های اقتصادی با کشورهای منطقه و  شرق آسیا در جهت  توسعه صادرات محصولات کشاورزی انجام شده است.

وی با اشاره به  تلاش‌های بسیار زیاد و فشرده در ماه‌های گذشته  در این زمینه، یادآور شد:  در این زمینه دو سند به امضا رسیده که  سند اول در خصوص الزامات بهداشتی مرکبات به کشور چین بوده که برای ما حائز اهمیت است‌.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: ۵.۵ میلیون تن مرکبات در کشور تولید می شود و کشور چین بازار ۶۰۰ ملیون دلاری در این زمینه دارد که میتواند اتفاقات خوبی را در صادرات محصولات کشاورزی برای باغداران رقم بزند.

وی با اشاره به سند الزامات بهداشتی صادرات عسل، گفت: بیش از ۱۳۰هزار تن تولید عسل در کشور وجود دارد و بازار چین  در این محصول بازار جذابی است.

ساداتی نژاد با اشاره به صادرات این دو محصول به کشور چین، یادآور شد: در حال حاضر  ۵۰۰ میلیون دلار صادرات محصولات کشاورزی به کشور چین وجود دارد که با این مهم قطعا این امر شتاب بیشتری می‌گیرد.

وی درباره سفر هیات دولت به استان همدان گفت: در سفر سی ام هیات دولت به استان همدان در پایتخت انگور ایران در ملایر حضور یافتم، در این سفر ۲ هزار میلیارد تومان برای بخش کشاورزی اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اعتبار برای بخش های مختلف اعم از آبیاری های نوین، زیرساخت‌های شهرکهای کشاورزی، باغبانی، مرمت قنوات، عشایر و آبزی پروری  مد نظر قرار گرفته و امیدوار هستیم که در راستای تحول کشاورزی از محل اعتبارات این سفر  اتفاقات خوبی در حوزه کشاورزی این منطقه و به خصوص در شهرستان ملایر که ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی و باغداری دارد رقم بخورد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید