Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد در سفر هیات دولت به همدان خبر داد:

ایجاد باغ مادری تولید نهال گواهی شده انگور در ملایر

تنوع در تولید انگور با ایجاد باغ مادری رقم میخورد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای ایجاد تنوع در تولید انگور طرح ایجاد باغ مادری تولید نهال گواهی شده انگور یکی از مصوبات سفر هیات دولت به استان همدان بوده و در شهرستان ملایر ایجاد خواهد شد.

ایجاد باغ مادری تولید نهال گواهی شده انگور در ملایر

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر هیئت دولت به استان همدان در شورای اداری شهرستان ملایر، گفت: در سفر سی ام هیات دولت به استان همدان ۲هزار میلیارد تومان برای بخش کشاورزی اعتبار در نظر گرفته شده و تقریبا تمام ظرفیت های منطقه در مصوبات دیده شده است.

وی افزود: استان همدان استان صاحب نام در حوزه کشاورزی است و رتبه های خوبی در بخش کشاورزی دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت های شهرستان ملایر، تصریح کرد: این شهرستان در حوزه باغداری با توجه به اینکه شهر جهانی انگور است در صادرات، صنایع تبدیلی و بسته بندی نیاز به تقویت بیشتری دارد.

وی گفت: برنامه‌ریزی شده تا از محل مصوبات سفر سهم خوبی برای منطقه ملایر در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اجرای طرح فراز در این شهرستان، یادآور شد: معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به شدت بر روی اجرای این طرح تاکید دارد تا داربستی کردن باغات انگور در منطقه انجام شود، همچنین اصلاح و نوسازی باغات نیز عملیاتی شود.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم تنوع در تولید انگور داشته باشیم باید باغ مادری ایجاد کنیم.  

ساداتی نژاد با اشاره به ضعف در وجود باغات مادری در کشور، تصریح کرد: طرح ایجاد باغ مادری تولید نهال گواهی شده انگور یکی از مصوبات سفر هیات دولت به استان همدان است و در شهرستان ملایر ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به تهیه طرح ارتقای بهره وری انگور و کشمش ملایر توسط معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، افزود: در این طرح طی ۳ سال در حوزه زنجیره ارزش انگور در این منطقه کار خواهیم کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود بیشترین قنوات همدان در شهرستان ملایر، یادآور شد: در این بخش اعتبارات خوبی برای این شهرستان در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، در شبکه های آبیاری، کانال های آبرسانی، جاده بین مزارع و سایر موضوعات اعتبارات خوبی در این سفر در نظر گرفته شده است.

وی ضمن دعوت از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در حوزه گلخانه ها، تصریح کرد: گلخانه یکی از ضعف های ما در ملایر است و با توجه به شرایط اقلیمی خط اعتباری تسهیلاتی ویژه برای توسعه گلخانه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در صنایع تبدیلی در بخش بسته بندی در کشمش و صنایع وابسته به آن در نیز اعتبار در نظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی، گفت: در تولید گردو نیر بحث سرشاخه کاری و حمایت از این حوزه نیز مدنظر بوده است.

وزیر جهادکشاورزی در پایان گفت: در شورای اداری مطالبات مردم شهرستان ملایر را در محضر رئیس جمهور مطرح خواهم کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید