Iranian Agriculture News Agency

تخصیص سهمیه آرد واحدهای نظامی و صنعتی

جلسه شورای آرد و نان استان هرمزگان با بررسی دستورکارهای این جلسه نظیر فرایند تخصیص سهمیه آرد به واحدهای بزرگ صنعتی و یگان‌های نظامی مستقر در استان و همچنین تسهیلگری در پروسه حمل آرد به جزیره هرمز برگزار شد.

تخصیص سهمیه آرد واحدهای نظامی و صنعتی

به گزارش خبرنگار ایانا در هرمزگان، در این جلسه که به ریاست مدیرکل امور اقتصادی استانداری، دبیری رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان و حضور سایر اعضاء برگزار شد.

 عباس مویدی از تخصیص سهمیه آرد نهادها و سازمان‌های نظامی و انتظامی و صنایع بزرگ مستقر در استان مطابق راهکارهای قانونی پس از ارسال لیست از سوی این نهادها به شورای آرد و نان خبر داد و بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی برای تأمین نیاز بخش‌های مختلف در حوزه آرد، مطابق قانون اعلام آمادگی دارد.

وی در ادامه با اشاره به درخواست فرمانداران شهرستان‌های میناب و بندر خمیر درزمینهٔ دومرحله‌ای کردن تخصیص سهمیه ماهیانه آرد نانوایی‌ها، افزود: با توجه به نیاز استان و توافق دستگاه‌های متولی و همچنین ظرفیت حمل آرد به شهرستان‌های مختلف و محدودیت ورود به سامانه، در هرماه آرد به‌صورت دو مرحله‌ به نانوایی‌ها اختصاص خواهد یافت.

وی در ادامه با تائید سخنان بخشدار جزیره هرمز در خصوص مشکلات حمل‌ونقل آرد به این جزیره، یادآور شد: با تصویب شورای آرد و نان شهرستان بندرعباس و رایزنی با مدیریت عمران جزایر استانداری، به دنبال راهکاری جهت کاهش هزینه‌ها و تأمین مستمر سهمیه آرد نانوایان جزیره هرمز هستیم.

دبیر شورای آرد و نان استان هرمزگان بر تشدید نظارت‌ها بر توزیع سهمیه آرد در استان با توجه به تنوع آرد تأکید کرد و گفت: فرمانداری‌ها و اتحادیه با توجه به این موضوع، میزان سهمیه بر اساس تنوع آرد موجود را ساماندهی کنند.

عباس مویدی با اشاره به فعالیت نانوایی‌های خیر پز در برخی شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: درزمینهٔ کمک به نانوایی خیرپز شهرستان‌های جاسک، بندر خمیر و بستک پیشنهاد شد؛ به‌صورت موقت باهدف تأمین نیاز مجموعه نانوایی‌های خیر پز در این سه شهرستان، خیرین با ثبت‌نام در سامانه کسب‌وکار و راه‌اندازی کارت‌خوان بانکی، پس از تائید با نظارت فرمانداری‌ها، به این نانوایی‌ها سهمیه اعطا شود. وی تأکید کرد لازم است با حمایت از  این اقدامات حسنه امور خیر را در جامعه نهادینه کرد.

مویدی اضافه کرد: واردات آرد "نوع 6" از سایر استان‌ها مطابق درخواست کارخانه‌های استان با تعهد تأمین در استان به دستور استاندار و باهدف حمایت از تولید داخلی هرمزگان ممنوع اعلام‌شده اما کارخانه‌های استان نیز ملزم به ارتقای کیفیت آرد تولیدی خود باشند.

وی برافزایش نظارت بر نانوایی‌ها توسط اتحادیه و فرمانداری‌ها تأکید کرد و گفت: جلسه مشترک و تخصصی با حضور معاونت غذا و دارو، اداره استاندارد و اتحادیه‌ها درزمینهٔ میزان مورداستفاده سبوس در آرد تولیدی استان باهدف افزایش کیفیت نان مصرفی مردم، برگزار و نتیجه آن به شورای آرد و نان استان ارائه شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید