Iranian Agriculture News Agency

افلاطونی در نشست خبری مطرح کرد:

پیشنهاد یکپارچه‌سازی سالانه ۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در برنامه هفتم توسعه

۱۷.۶ درصد اراضی کشاورزی دارای سند هستند

رییس سازمان امور اراضی کشور اعلام کرد: در برنامه هفتم توسعه در صورت تامین اعتبار، تجمیع و یکپارچه‌سازی سالانه ۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی پیشنهاد شده است.

پیشنهاد یکپارچه‌سازی سالانه ۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در برنامه هفتم توسعه

به گزارش خبرنگار ایانا، رضا افلاطونی رییس سازمان امور اراضی کشور در نشست خبری امروز که به مناسبت سی‌امین سالگرد تاسیس سازمان امور اراضی کشور برگزار شد، درباره اهداف این سازمان در برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: در این برنامه تجمیع و پکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی، جلوگیری از خرد شدن و حفظ اراضی و حل بخشی از مشکلات مربوط به این موارد از طریق اصلاح قوانین را پیش‌بینی و پیشنهاد داده‌ایم.

وی همچنین درباره تقویت بخش ایجابی تجمیع اراضی کشاورزی اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی از این پس بخش ایجابی و تشویقی برای تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی را تقویت خواهد کرد و در این راستا اعتبارات تسهیلاتی و کمک‌های فنی و اعتباری مد نظر وزارتخانه است که باید تامین شود.

افلاطونی در رابطه با پیش‌بینی رشد صدور اسناد کشاورزی در سال‌های آینده تصریح کرد: امسال رشد ۱۲ درصدی در صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی داشتیم و این اراضی مشکلات حقوقی کمی داشتند و پیش‌‌بینی می‌شود تا یکی دو سال آینده با همین سرعت جلو برویم و چه‌بسا با تکمیل زیرساخت‌ها و رفع مشکلات حقوقی رشدمان در صدور اسناد مالکیت کشاورزی بیشتر هم شود.

وی ادامه داد: تاکنون ۳.۳ میلیون هکتار معادل ۱۷.۶ درصد از اراضی کشاورزی سنددار شده که دو میلیون هکتار آن در دولت سیزدهم انجام شده است. پس از این مرحله به علت مشکلات حقوقی و فنی متعدد در زمینه پلاک‌های ثبتی یا تعدد مالکان، سرعت پیشرفت در صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی با کندی مواجه شود.

رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: اگر اصلاح قانون و تامین اعتبار انجام شود، وعده صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی تا پایان دولت سیزدهم تحقق می‌یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید