Iranian Agriculture News Agency

سازمان جنگل‌ها اعلام کرد:

روز طبیعت، حافظ منابع طبیعی باشیم

سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در اطلاعیه‌ای به مناسبت فرا رسیدن روز طبیعت با صدور پیامی از مردم خواست تا در این روز حافظ منابع‌طبیعی باشند و از طریق سامانه ارتباطی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اخبار تخریب و آتش‌سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های منابع‌طبیعی را اعلام کنند.

روز طبیعت، حافظ منابع طبیعی باشیم

به گزارش ایانا و به نقل از سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، در متن این اطلاعیه آمده است: 

سیزدهم نوروز، روز طبیعت و روز زیستن در کنار نعمت‌های سبز خداوند عالم است. بر اساس سنت دیرینه، مردم ایران زمین در چنین روزی در دامان پر مهر طبیعت همراه با خانواده سلامی دوباره به طبیعت می‌کنند و بار دیگر پروردگار متعال را صمیمانه شکرگزاری می‌کنند.

این اطلاعیه می‌افزاید: سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور ضمن آرزوی لحظاتی خوش برای هموطنان عزیز، درخواست می‌کند به منظور پیشگیری از هرگونه آسیب به جنگل‌ها و مراتع، اصول ایمنی همچنین حفاظت منابع‌طبیعی را رعایت کرده تا در پایان این روز فرخنده، رد پایی از تخریب و آلودگی در طبیعت باقی نماند.

در این اطلاعیه آمده است: از عموم هموطنان دعوت می‌کنیم در مرتبه اول از برپایی آتش در طبیعت اجتناب کنند و اگر هم ناچار شدند یا از کپسول گاز کوچک سفری استفاده کنند یا حتما به صورت ایمن و دور از برگ‌ها و علف‌های خشک و درختان، آتش را برپا کرده و در پایان با استفاده از آب و خاک از خاموشی کامل آن مطمئن شوند.

این اطلاعیه می‌افزاید: همچنین از شکستن شاخه‌های درختان و کندن بوته‌های مرتعی اجتناب کرده تا فرصت حیات مجدد گیاهان و سرسبزی طبیعت از دست نرود و به جای آن از ذغال آماده استفاده کنند. از آداب مهم طبیعت‌گردی، رهانکردن زباله در طبیعت است، بر ما واجب است که از قبل کیسه زباله به همراه داشته باشیم و هنگام ترک محل همه پسماندها را از طبیعت خارج کنیم.

سازمان جنگل‌ها، مراتع  و آبخیزداری کشور در این اطلاعیه از عموم هموطنان دعوت کرده است تا برای اتراق در طبیعت اولویت اول را استفاده از پارک‌های جنگلی در نظر بگیرند که توسط این سازمان در سالیان گذشته احداث شده و مجهز به امکاناتی مانند محل برپایی آتش و محل اتراق است.

این اطلاعیه تاکید می کند: جنگلبانان سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور در اقصی نقاط کشور در روز ۱۳ فروردین به صورت آماده باش بوده و از طریق سامانه ارتباطی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ آماده دریافت اخبار تخریب و آتش‌سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های منابع‌طبیعی هستند.  

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید