Iranian Agriculture News Agency

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

نگاه صندوق باید صادرات محور باشد/ تسهیلات کشاورزی متناسب با ظرفیت استان نیست

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: نگاه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان باید صادرات محور باشد.

نگاه صندوق باید صادرات محور باشد/ تسهیلات کشاورزی متناسب با ظرفیت استان نیست

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، بابک مؤمنی در دومین گردهمایی نشست مدیران منطقه یک صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با بیان اینکه بالنده‌ترین بخش کشاورزی کشور، مازندران است، گفت: اقتصاد کشور باید مبتنی بر کشاورزی مترقی باشد.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی با همین زیرساختی که دارد توانسته ۱۱ درصد رشد اقتصادی داشته است و این بدان معناست که کشاورزی فضایی بالنده و پویا دارد. 

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: از چهار همت سرمایه صندوق حمایت توسعه بخش کشاورزی، ۱۱۰ میلیارد و رتبه ۱۰ کشور در اختیار مازندران است ولی به استانی که رتبه برتر کشاورزی کشور را دارد تسهیلات مناسبی تخصیص داده نشده است.

مؤمنی نگاه خود را در حوزه کاری اینطور بیان کرد که در مجموع ارزیابی خوبی دارم و صندوق‌های توسعه حمایت از بخش کشاورزی باید در کنار خود از یک مشاور اقتصادی استفاده کنند تا سرمایه‌گذاری‌های صندوق را پایش و برای افزایش سرمایه‌های آن تلاش کند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ذات این صندوق، حمایت دولت از بخش کشاورزی است، گفت: در کشورهایی که کشاورزی را به‌عنوان رکن اصلی پذیرفته‌اند باید ببینیم چه حمایت‌هایی شدند و حمایت نباید به معنای تصدی‌گری باشد بلکه باید تصدی‌گری‌های دولت در دل صندوق کمرنگ و به جای آن باید نگاه کارشناسی وجود داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه تشکل‌های بخش کشاورزی مورد حمایت وزارت جهاد کشاورزی هستند، اضافه کرد: ورود تشکل‌هایی که دارای اهلیت هستند در بدنه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با سختی همراه است و باید مانع زدایی در این زمینه انجام شود.

وی ارائه شفاف‌تر عملکردها و حضور گسترده تر رسانه‌ای صندوق را مهم و اثرگذار دانست و ادامه داد: این موضوع سبب جذب بهتر سرمایه‌گذار خواهد شد.

وی یادآور شد: هرجا توانستیم مسیر صادرات را باز کنیم چهره تولید تا عرضه محصول تغییر کرد و نگاه صندوق باید صادرات محور باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید