Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی ساری خبر داد:

صادرات پنج هزار تن مرکبات از ساری

مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: از آغاز برداشت مرکبات در این شهرستان تاکنون 190 محموله به وزن پنج هزار تن محصول به خارج کشور صادر شد.

صادرات پنج هزار تن مرکبات از ساری

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید اسماعیل علوی با اشاره به اینکه از آغاز برداشت مرکبات در شهرستان ساری تاکنون 190 محموله مرکبات به وزن پنج هزار تن از این شهرستان به کشورهای همسایه صادر شد، اظهار کرد: بیشترین سهم این محموله صادراتی مربوط به کشور روسیه بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه مرکبات و برنج دو محصول مهم اقتصادی و منبع درآمد کشاورزان و محصول تولیدی مازاد بر مصرف داخلی است، تصریح کرد: صرفه‌جویی در زمان، کاهش تلفات محصول و کاهش هزینه‌ صادرات مهم‌ترین مزایای استفاده از حمل‌ونقل دریایی برای این محصولات به شمار می رود.

  علوی با اشاره به اینکه این شهرستان دارای بیش از 20 هزار هکتار باغات مرکبات است و ظرفیت بالایی در تامین و صادرات این محصول را دارد، گفت: سیاست های حمایتی دولت در کنار گسترش آشنایی باغداران با مدیریت محصولات باغی در انبارداری فنی، مقابله به موقع با آفات و کاهش ضایعات منجر به این شد تا دست افراد سودجو از محل تولید تا بازار مصرف کوتاه شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید