Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران:

رکورد جوجه‌ریزی مازندران با ثبت 16 میلیون قطعه شکسته شد

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت: برای اولین بار در کشور و استان رکورد جوجه‌ریزی ماهانه استان با ثبت 16 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در شهریورماه امسال شکسته شد.

رکورد جوجه‌ریزی مازندران با ثبت 16 میلیون قطعه شکسته شد

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، محمدمهدی عباس زاده بیان کرد: برای اولین بار در سطح کشور و استان رکورد جوجه‌ریزی ماهانه مازندران با ثبت 16 میلیون و 582 هزار و 730 قطعه جوجه‌ریزی در شهریورماه سال جاری شکسته شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه میزان جوجه ریزی استان در شهریورماه امسال با رکورد بی سابقه به 16 میلیون و 582 هزار و 730 قطعه در واحدهای مرغ گوشتی رسید، افزود: پیش‌بینی می‌شود 31 هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ از این تعداد جوجه‌ریزی استحصال و روانه بازار مصرف شود.

وی اضافه کرد: در این مدت سه شهرستان بالاترین جوجه‌ریزی را داشتند که به ترتیب شهرستان آمل با دو میلیون و 527 هزار و 383 قطعه رتبه اول، ساری با دو میلیون و 382 هرار و 508 قطعه رتبه دوم و قائم شهر با یک میلیون و 582 هزار و 470 قطعه رتبه سوم قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: از این میزان جوجه‌ریزی سویه راس با تعداد 9.9 میلیون قطعه در رتبه اول، سویه آرین با تعداد جوجه‌ریزی 5.4 میلیون در قطعه رتبه دوم، سویه آربراکرز (آپلاس) با تعداد جوجه ریزی 760 هزار قطعه رتبه سوم و سویه کاب با تعداد جوجه‌ریزی 500 هزار قطعه در رتبه چهارم قرار دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید